اخبارجهان

حادثات ترافیکی در ایران؛ در شش ماه بیش از ۸۶۰۰ نفر جان باختند

تهران/14عقرب/باختر

ادارۀ طب عدلی  ایران از افزایش آمار تلفات ناشی از حادثات ترافیکی در نیمۀ نخست سال روان خورشیدی خبر داده است و گفته است که در این مدت به گونۀ اوسط روزانه بیش از ۴۶ نفر در رویدادهای ترافیکی جان باخته اند.

خبرگزاری ایلنای ایران گزارش داده است که در شش ماه نخست سال روان خورشیدی ۸۶۴۴ نفر در حادثات ترافیکی در ایران جان باخته اند این آمار در مقایسه با عین مدت در سال گذشته ۹.۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ایلنا، در شش ماه نخست سال روان، ولایت‌های فارس، تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۶۸۷، ۵۸۲ و۵۷۶ مورد، بیشترین آمار تلفات ناشی از حادثات ترافیکی را گزارش داده اند.

همچنان گفته است که مراجعۀ زخمی شدگان حادثات ترافیکی به مراکز صحی و طب عدلی در نیمۀ نخست سال روان در ایران افزایش یافته است و نسبت به عین مدت در سال گذشته افزایش ۹.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تلفات ناشی از حادثات ترافیکی در ایران بیشتر از شمار زیاد کشورهای جهان است که خرابی جاده‌ها، فرسودگی وسایل نقلیه و عدم رعایت قوانین رانندگی و نظارت بر آن عوامل عمدۀ آن خوانده شده است.

به تاریخ نهم سنبلۀ سال روان خورشیدی نیز یک موتر حامل مهاجرین افغان در شهرستان بم ایران تصادم کرد که منجر به کشته سه نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر شد. یک روز پس از این رویداد، حادثۀ ترافیکی دیگر در ولایت کردستان ایران سبب مرگ ۱۶ نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد.

 

در سرطان سال روان در اثر واژگون شدن بس حامل خبرنگاران در پیرانشهر ایران دو خبرنگار کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند. ف/ ب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا