سیاست

سخنگوی وزارت امورو خارجه: تمام جوانب به حل سیاسی قضیه افغانستان معتقد شده اند

 

کابل 3 جید باختر

سخنگوی وزارت امورخارجه میگوید: تمام جوانب ذیدخل در افغانستان به این  نتیجه رسیده اندکه حل معضله  افغانستان ، کاهش خشونت و از بین بردن خشونت به یک راه حل سیاسی نیازدارد.

به گزارش آژانس باختر: جانان موسی زی که امروز در یک نشست خبری سخن میگفت اظهار داشت، نشت پاریس ، یک نشست  بین الا فغانی بوده و دولت افغا نستان از برگزاری چنین نشست  به عنوان گام بسوی اعتماد سازی حمایت میکند.

 او در رابطه به نتایج  این نشست توضیح نداد مگرگفت، به باور ماتمام جوانب ذیدخل در افغانستان به این نتیجه رسیده اندکه حل معضله افغانستان  کاهش خشونت، ازبین  بردن خشونت به یک راه حل سیاسی نیازدارد.

 موسی زی  گفت، رسیدن به صلح یک راه طولانی است و نمیتوان بابرگزاری دو ، سه نشست مشکلات را حل نمود او اظهار امیدورای کردکه چنین نشست ها و گردهمایی ها ادامه پیدا کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه باردیگر این گفته هارا تکرار کرد که پروسه صلح اصول وشرایط بسیار روشن دارد که آن هم احترام کامل به چهارچوب قانون اساسی کشور است.

موصوف در رابطه به برنامه ها و طرح یونیما در برگزاری یک نشست  بین الا فغانی در یکی از  کشور  های همسایه گفت ، ازتدویر چنین نشست که درآن نماینده گان طرفهای ذیدخل شرکت داشته باشند استقبال میکند.

موسی زی دراین نشست خبری در رابطه به پیشنهاد حزب اسلامی جواب صریح و واضح داشت در رابطه  به پیشنهاد نماینده حزب اسلامی در نشست پاریس که به روز جمعه خاتمه یافت.

موسی زی گفت، برای تمام گروپ های سیاسی و آن افراد که علاقمند به فعالیت سیاسی درکشوراند چهارچوب قانون اساسی و جود دارد و آنها بدون طرح مسایل میتوانند در چوکات قانون حضور شانرا تمثیل نمایند.

سخنگوی وزارت امور  خارجه همچنان از گسترش مناسبات با پاکستان سخن گفته و از پیشرفت درتطبیق موافقتنامه ترانزیتی میان دوکشور یادکرده اظهارداشت اولین  محموله مال التجاره افغان از طریق بندر واگه به هندوستان صادر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا