جامعه

علمای دینی بلخ خواستار توجه دولت به مدارس دینی شدند

مزارشریف 29 قوس باختر
علما و استادان مدارس علوم دینی در ولایت بلخ دیروز از دولت خواهان توجه بیشتر به وضعیت مدارس علوم دینی، علما، طلاب و جذب آنها به نهادهای دولتی شدند.
به گزارش آژانس باختر، مولوی ذبیح الله حقجو عضو شورای اخوت و رییس دارالعلوم اسدیه بلخ که در همایش فراغت دوصد فارغ دارالعلوم اسدیه صحبت می نمود، نقش علما و ایمه مساجد را در تامین صلح و امنیت مثبت خواند و گفت که اگر دولت واقعاٌ می خواهد که در کشور صلح بیاید، باید با علما مشوره کند و به علما نقش اساسی در حکومت بدهد و آن ها را جذب بدنه دولت بسازد.
همچنان شماری از استادان مدارس علوم دینی بلخ نیز از عدم توجه دولت به وضعیت مدارس علوم دینی و شیوه درسی در این مراکز شکایت نمودند و گفتند که یکی از علت های که محصلان علوم دینی به خارج کشور سفر می کنند و شکار گروه های افراطی می شوند، عدم حمایت دولت از مدارس دینی، شیوه درسی و وضعیت علما میباشد.
کوثر انصاری و فتانه حقجو دو تن از فارغان دارالعلوم اسدیه نیز از نبود کار و عدم جذب آنها به نهادهای دولتی شکایت کردند و از دولت خواهان رسیدگی به مشکلات شان شدند.
دارالعلوم اسدیه یکی از مدارس بزرگ دینی در ولایت بلخ میباشد که بیش از سه هزار محصل دختر و پسر در آن مصروف آموزش می باشند. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا