اقتصاد

وزارت مخابرات درنظر دارد که تکنالوژی معلوماتی را به یک صنعت مبدل سازد

کابل باختر/ 2/ قوس
مرکز آموزشی زیرنام ابتکار امروز ازسوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، انجنیر امیرزی سنگین سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هنگام افتتاح این مرکز گفت: این مرکز آموزشی بمنظور آموزش آنعده از اشخاصیکه تصمیم به ایجاد شرکت های جدید معلوماتی دارند ازاین طریق برای آنعده اشخاص که نظریات ومفکوره های ابتکاری راجع به کسب و کار دارند و میخواهند درراستای تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی سرمایه گذاری کنند کمک های لازم و تسهیلات از قبیل زیربنا ها ، حمایت های لوژستیکی و خدمات رایگان فراهم میسازد.
سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی همچنان گفت: این برنامه که به کمک مالی بانک جهانی راه انداخته شد و ازطریق موسسه تکشن مقیم کابل مدیریت میگردد وازجانب متخصصین بین المللی حمایت میشود .
به گفته وی این مرکز علاقمندان را بمدت نه ماه الی دوسال آموزش حرفوی و فنی میدهد و هزینه  این پروژه سه و نیم ملیون دالر امریکایی برآوردشده است .
سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی درکنار بیان دست آورد ها این وزارت مطرح ساخت ، این پروژه  ازطریق برنامه انکشافی ایالات متحده امریکا صورت گرفته حدود یک صدو چهل هزار نفر دراین بخش کاری کند.
سرپرست وزارت مخابرات اذعان کرد ، این وزارت سعی و تلاش خواهد کرد تا تکنالوژی معلوماتی را به یک صنعت مبدل سازد تا از حالت مصرفی بیرون گردد وبه تولید بپردازد تا از واردات جلوگیری و حتی صادرات داشته باشد.
او علاوه کرد فعلاً حدود صد شرکت خورد ، متوسط دراین راستا فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا