امنیت

کنفرانس مشترک زیر نام رهبران ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی کشور برگزار شد

کابل باختر 14 عقرب
کنفرانس مشترک رهبری ارشد ارگانهای ملی دفاعی وامنیتی ،قوماندانان اردوی ملی ،پولیس ملی ،امنیت ملی و حمایت قاطع با در نظرداشت وضعیت سیاسی و نظامی کشور،جهت انجام بهتر و موفقانه در وزارت دفاع ملی دایرگردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر، این کنفرانس در حالی تدویر میابد که تحرکات و فعالیت های دشمن با حمایه سازمان های تروریستی و استخباراتی منطقه ، با اشتراک بالفعل مشاورین و اعضای باندهاو شبکه های تروریستی خارجی ،دراکثرولایات تشدید یافته میخواهند پلان ها و اهداف ضدانسانی و ضداسلامی خویش را تحقق بخشند ،ولی نیروهای ملی و دفاعی کشوربا درک مسئولیت تاریخی خویش مانند پدران و نیاکان غیورو مجاهد خویش قاطعانه علیه دشمنان صلح و ثبات مقابله نموده نگذاشتند تا نوکران بیگانگان و دهشت افگنان به اهداف شوم خویش نایل آیند.
درکنفرانس خاطر نشان گردید که در نتیجه اعمال تخریب گرانه و قطاع الطریقی دشمنان تعداد زیاد از مردم مسلمان و رنجیده ما شهید و زخمی گردیده تلفات زیاد مالی را متحمل گردیدند .که به شهدا ء از درگاه خداوند (ج) جنت برین و برای زخمی ها شفای مجدداستدعا میگردد.
درکنفرانس چگونگی فعالیت های ارگانهای کشفی ،هماهنگی و تشریک مساعی بین ارگان های مختلف شامل فعالیت ها ،شیوه ومکانیزم پلانگذاری ،انجام فعالیت ها ،تعبیه قوت ها و سایر موضوعات مربوط ارزیابی گردید. کنفرانس ضمن تمجیداز دستاوردها و نتایج مثبت فعالیت های محاربوی قطعات و جزوتام های نیروهای دفاعی وامنیتی کشور _ چالش ها ،ضعف ها و نارسایی ها را برجسته ساخته ، جهت رفع آن تدابیر جدی و مشخص اتخاذ گردید،تامین صلح و ثبات در کشور، جلوگیری از تلفات ملکی ،ارتقاء ظرفیت قطعات و جزوتام ها ،هماهنگی و تشریک مساعی ،تجدید نظر روی تعبیه قوت ها ،توسعه حاکمیت دولتی ،تامین امنیت شاهراها ،حمایت وتحقق کمپاین عملیات زمستانی ،تامین ارتباطات استراتیژیک و جلب حمـــــــایت مردم از جمله اهـــــداف اساسی نیروهای ملی دفـــــــاعی کشــــــــور مشخص گردید.
درکنفـــــرانس متـــــذکره قومــــــاندانی حمــــایت قــــاطع از تداوم کمک های وعده شده ناتو به مردم و نیروهای ملی و دفاعی کشور اطمینان داد.
اشتراک کنندگان کنفرانس از مخالفین مسلح کشور تقاضا به عمل آورد: که اکنون  نیروهای نظامی بین المللی از افغانستان خارج گردیده و مسئولیت دفاع کشور به دوش نیروهای دفاعی وامنیتی کشور میباشد ،بناً هیچ دلیل بر ادامه جنگ ،خشونت و ویرانی کشور وجود ندارد ،بناً با استفاده از فرصت به ندای صلح جمهوری اسلامی افغانستان لبیک گفته به زندگی صلح آمیز روی آورید. وبیشتر از این به تحریک بیگانگان سبب شهادت و آزار و اذیت مردم رنجدیده نگردیده ،منحیث یک افغان در تامین صلح و آبادانی کشور سهم بگیرید،درغیر آن نیروهای دفاعی و امنیتی کشور به شما اجازه نمیدهد تا به اعمال تخریب گرانه خویش ادامه دهید.
کنفرانس اعلام مینماید که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان درنتیجه نصرت الهی ،کسب تعلیم وتربیه مسلکی ،داشتن سلاح و تخنیک محاربوی و تجهیزات مدرن وپیشرفته ،مورال و روحیه عالی ،مواظبت دایمی  رهبری دولت و حکومت وحدت ملی به طورخاص رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای مسلح ،حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم شریف و مجاهد ،پارلمان کشور ،علما و روحانیون ،جامعه مدنی ،سازمان های سیاسی و اجتماعی ورسانه های کشور توان وقابلیت دفاع از کشور را دارا بوده به هموطنان مسلمان و مجاهد افغانستان اطمینان میدهد که فرزندان شما در صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور به تعهد خویش جهت دفاع از وطن ،عزت و شرف مردم رنجیده کشور وفادار و پایدار بوده ،هیچ نوع توطئه ،پلان و تحرک دشمنان داخلی وخارجی نمیتواند در  اراده و تعهد ما خلل وارد نماید . انشاءالله ما در این هدف مقدس خویش موفق گردیده ،فداکاری و سر سپردن در این راستا  افتخار ماست .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا