امنیت

امریکا روی تغییر در تاکتیک جنگی خود در افغانستان غور می‌کند

واشنگتن – صدای امریکا – 4 میزان – باختر
جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا میگوید که برای رسیدگی به معضل تلفات نیرو های امنیتی افغان، روی تغییر تاکتیک جنگی سربازان امریکایی در افغانستان غور میکند.
وزیر دفاع ایالات متحده در حالی از تعدیل در تاکتنیک نظامی ایالات متحده در افغانستان خبر میدهد که طالبان هنوز هم عامل تلفات سنگین نیرو های امنیتی افغان تلقی شده و در یک گزارشی  روزنامۀ نیویارک تایمز امده است که تلفات نیرو های امنیتی افغان باعث دشواری در جلب و جذب سربازان تازه  شده است.
روزنامۀ نیوریارک تایمز، با نشر یک مقاله بتاریخ ٢١ سپتمبر، نگاشته بود که تعداد نیروهای امنیتی کشته شده توسط طالبان در سال ٢٠١٦، روزانه به حدود ٢٢ سرباز میرسید، اما این رقم حال تا ٥٧ نفر افزایش یافته است.
وزیردفاع ایالات متحده گفته است باوجود آنکه "تعداد تلفات نشر شده را تائید نمیکنم، ولی تقریباً درست به نظر میرسد". جیم متیس همچنان اضافه کرده که "اردوی افغان در طول سال گذشته شاهد تلفات سنگین بود، اما میدان جنگ را رها نکرده است".
جیم متیس در مورد غور روی پالیسی جنگی در أفغانستان اضافه کرد که او مکرراً روی آن غور میکند و گفت که "برای سربازان افغان در برخی از مناطق حمایت بیشتر را فراهم می اوریم" اما جزئیات در مورد را ارایه نکرد.
حکومت افغانستان مکررا از طالبان خواسته است تا وارد روند مذاکرات صلح به رهبری افغانها شوند، اما این پیشنهاد حکومت تا حال از سوی طالبان پذیرفته نشده است.   فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا