سیاست

رییس اجراییه: به عودت‌کنندگان و بی‌جاشدگان در ولایت مربوط‌شان زمین توزیع شود

کابل باختر 21 حمل
رییس اجراییه افغانستان امروز در نشست کمیتۀ اجرایی بی‌جاشدگان و عودت‌کنند‌گان با اشاره به تصویب پلان طرح توزیع زمین در کابینه گفت که با درنظرداشت شرایط امنیتی و اجتماعی در ولایات، ترجیحاً باید زمین به عودت‌کننده‌گان، بی‌جاشده‌گن و خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی در ولایات مربوط‌شان توزیع شود.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد، داکتر عبدالله عبدالله گفت که زمین باید به کسانی توزیع شود که دارای تذکرۀ تابعیت افغانستان باشند.
وی خاطر نشان ساخت که حکومت در گذشته از نداشتن برنامۀ عمل در زمینۀ رسید‌گی به بی‌جاشد‌گان رنج می‌برد؛ اما خوش‌بختانه با تدوین چارچوب ملی بی‌جاشدگان و عودت‌کنندگان، گام بسیار مهم در راستای رسیدگی به مطالبات و نیازمندی‌های بی‌جاشدگان برداشته شده است.
داکتر عبدالله عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش با بیان این‌که حکومت در زمینۀ رسیدگی به وضعیت مهاجرین بی‌تفاوت نبوده است، تصریح کرد که در دیدار با نخست‌وزیران پاکستان و ترکیه دربارۀ مطالبات مهاجرین و رسیدگی به نیازمندی‌های آن‌ها صحبت‌های همه‌جانبه داشته‌اند.
رییس اجراییه تأکید کرد که از هیچ تلاشی در راستای رسیدگی به خواست ها و مطالبات مشروع مهاجرین، عودت کنند‌گان و بی جاشدگان دریغ نخواهند ورزید.
در نشست کمیتۀ اجرایی بی‌جاشدگان و عودت‌کنندگان، در پیوند به پلان یک سالۀ 700 هزار عودت‌کننده از پاکستان و 400 هزار عودت کننده از ایران در سال 2018 بحث شد و فیصله گردید که این پلان‌ها باید برای چهار سال تنظیم شوند.
قرار است پلان جامع عودت‌کنندگان تا 15 روز دیگر نهایی گردد. ختم عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا