ورزش

شب شگفتی سازدررقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 درچهارگوشهء جهان

 

کابل 26 میزان باختر

دورچهارم مرحلهء گروهی رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 فوتبال شب گذشته وصبح امروزدرقاره های مختلف دنیا به پایان رسید.

درین شب شگفتی های دنیای فوتبال یک باردیگررقم خورد.

درقاره ی اروپا شش دیداربرگزارشد که درحساس ترین وجالب ترین آن آلمان درحالیکه تاپایان نیمه ی نخست سه برصفرازسویدن پیش افتاده بود ، بازی برده گی را چهاربرچهارمساوی کرد واسپانیا نیزدرخانه باگولی که دردقیقه ی نود وچهاردریافت کرد با نتیجه ی یک بریک دربربرفرانسه متوقف شد.

دردیگردیدارهای قاره ی سبزپرتگال پرستاره به روند ناکامی هایش ادامه داد واینباردربرابرتیم نه چندان قدرتمند آير لند شمالی با نتیجه یک بریک متوقف شد.

همچنان پرتگال درحالیکه میزبان این بازی بود تا دقیقه ی هشتاد یک برصفرشکست خورده بود اما پوستیگا مهاجم جوان این تیم یاران کرستیانو رونالدورا ازشکست نجات داد وبا زدن یک گول بازی را حد اقل به تساوی کشاند.

دردیگربازی ها هالند چهاربریک رومانیا را شکست داد ، هندوراس سه دربرابریک ازسدترکیه گذشت وایتالیا نیزبا درخشش ماریوبالوتلی سه بریک بردنمارک پیروزشد.

درقاره ی امریکا نیزشب گذشته وصبح امروزشش دیداربرگزار شد که درحساس ترین آن آرژانتین دوبریک چلی را ازپیش روبرداشت.

درین دیدارلیونل مسی وگونسالوایگواین مهاجمان باشگاه های بارسلونا وریال مادرید برای آرژانتین گول زنی کردند وتنها گول چلی را هم گوتیرس به ثمر رساند.

آرژانتین با این پیروزی صدرنشین رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برازیل درقاره ی امریکا شد.

دردیگردیدارهای این قاره ، اروگوای چهاربریک ازبولیوی شکست را پذیرفت ، پاراگوای یک برصفرازسد پیروگذشت ، کولمبیا سه صفرکامرون را ازپیش روبرداشت ، سلوادو دوبرصفردربرابرمکزیک تن به شکست داد وبازی تیم های اکوادوروونزویلا با تساوی یک بریک پایان یافت.

اما درقاره ی آسیا ایران پس ازیک شکست ودوتساوی اینبارکوریای جنوبی را با یک گول درهم کوبید تا برای صعود به جام جهانی امیدوارشود.

دراین دیدارکه درورزشگاه آزادی راه اندازی شد ، جواد نیکونام تک گول تیم ملی ایران را به ثمررساند.

دردیگردیدارهای قاره ی آسیا ازبکستان با یک گول ازسد قطرگذشت ، عمان دوبریک اردن را شکست داد ، عراق هم با نتیجه ی دوبریک ازآسترلیا شکست خورد وروسیه هم آذربایجان را با یک گول درهم کوبید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا