اقتصاد

شرکت‌های هندی به ارزش دوازده و نیم ملیون دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

کابل باختر 26 حوت
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه امروز با تعدادی از تاجران هندی در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، این تاجران بعد از امضای تفاهم‌ نامه‌های یادداشت با تاجران افغانستان در نشست گذار به سوی رفاه که در شهر ممبی هندوستان به همکاری اداره ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی به اشتراک رییس اجراییه کشور برگزار گردیده بود به افغانستان آمده‌اند تا چهار قرارداد را با تاجران افغانستان به ارزش دوازده و نیم ملیون دالر در بخش صحت عامه، وقایه صحی، تأسیس کلینک‌‌های تشخصیه و آموزش کادرهای محلی امضا کنند.
نمایندگان این شرکت‌ها در صحبت‌های خود از همکاری رییس اجراییه، افغانستان و اداره ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی برای زمینه سازی تجارت و داد و ستد میان تاجران دو کشور تشکر و قدردانی کردند. آنان در صحبت‌های خود تأکید کردند که آماده‌اند با استفاده از تجارب و دستاوردهای خود در هند در بخش صحت عامه و فراهم سازی خدمات صحی با معیارهای بلند مردم افغانستان را کمک و یاری رسانند.
رییس اجراییه در صحبت‌های خود تشریف آوری آنان را به افغانستان خیر مقدم گفت و با حسنه خواندن روابط میان هند و افغانستان از اقدام نیک آنان برای سرمایه‌گذاری در بخش صحت عامه در کشور تشکر و قدردانی کرد.
رییس اجراییه این گام تاجران هندی را یکی از دستاوردهای نشست‌های سالانه گذار به سوی رفاه در هند دانست که به کمک اداره ایالات متحده امریکا برای توسعه بین‌المللی میان تاجران دو کشور برگزار می‌گردد. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا