آموزش

درهردورامتحان کانکورپرسش ها با استفاده ازبانک سوالات، تغییرداده میشود

کابل باختر28 دلو
درهردورامتحانات کانکور، پرسش ها با استفاده ازبانک سوالات و فارم های مختلف سوالات ، تغییرداده میشود تا پرسش ها بیرون کشیده نشده وشفافیت تامین گردد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: روز قبل امتحان کانکورشمول در موسسات تحصیلات عالی در ولایت هرات به دلیل افشای پرسشنامه ها ازسوی هیئت امتحانات کانکوروزارت تحصیلات عالی لغو اعلام گردیده و42 تن به بخاطر داشتن نسخه‌های ازاین پرسشنامه ها بازداشت شدند.
گفته میشود که  در پی تحقیق نیرو  های امنیتی، مشخص شد که شاگردان یک مکتب خصوصی در ولایت هرات  پرسشنامه‌های امتحان کانکور را در اختیارداشتند.
همچنان به گفته مسئوولان، 42 شاگرد این مکتب از سوی اداره امنیت ملی بازداشت شده‌اند و تحقیقات در مورد این‌که عامل به دسترس قراردادن پرسشنامه‌ها چه فرد یا افرادی هستند، ادامه دارد.
نظر به فیصله هیئت وزارت تحصیلات عالی درهرات ، تصمیم گرفته شد که امتحان کانکوربا  تغییر سوالات تا دستور ثانی معطل شود.
دراین حال شماری زیادی از داوطلبان که  امتحان کانکور در پیش دارند ضمن ابراز نگرانی ازعدم شفایت امتحانات کانکور، با انتقاد از مسؤولان وزارت تحصیلات عالی میگویند که وجود فساد، عدم کنترول دقیق از ورقه های پرسش و نبود یک برنامه منظم برای برگزاری این امتحانات  باعث میشود تا مشکلاتی از این دست بوجود آمده و شفافیت امتحانات کانکورو عمل کرد وزارت تحصیلات عالی دراین زمینه را زیرسوال ببرد.
اما پوهنمل عبدالعظیم نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در این باره امروزبه آژانس باخترگفت که درهردورامتحانات کانکور، پرسش ها با استفاده ازبانک سوالات، تغییرداده میشود تا سوال ها بیرون کشیده نشده وشفافیت تامین گردد.
وی اضافه کرد که اگر دریک ولایت امتحان درچند دورنیزبرگزار شود درهردور آن پرسش های امتحان با استفاده از بانک سوالات و فارم های مختلف سوالات، تغییرداده میشود .
نوربخش تاکید کرد که وزارت تحصیلات عالی همواره تلاش کرده و مینماید تا امتحانات به صورت شفاف و عادلانه برگزار شود واشتراک کننده گان به اساس لیاقت ، استعداد و دانش به رشته های دلخواه شان درموسسات تحصیلات عالی راه یابند.
وی خاطرنشان ساخت  که  به منظورتامین شفافیت در روند امتحانات کمیسیون حمایوی امتحانات کانکور نیز درچوکات وزارت تحصیلات عالی فعالیت مینماید درصورت که امتحان کانکور در کدام حوزه به مشکل مواجه شود، امتحان را معطل قرارداده و با استفاده ازبانک سوالات و فارم های مختلف پرسش ها را تغییرداده و امتحان را مجددآ برگزارمینماید تا شفافیت در روند امتحانات تامین گردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا