جهان

پیامدهای کرونا در بریتانیا؛ زنگ خطر فقر به صدا درآمد

لندن/ ایرنا/ 13 ثور/ باختر
نتایج بیشتر تحقیق‌ها و پژوهش‌های انجام شده توسط نهادهای خیریه و حقوق‌بشری در بریتانیا نشان می‌دهد، میلیون‌ها خانواده در آن کشور بخش مهمی از درآمد خود را در نتیجه بحران ویروس کرونا از دست داده اند و در فقر زندگی می‌کنند.
به گزارش بنیاد زندگی استندرد (Standard Life Foundation)، ۷.۹ میلیون خانواده برنیایی (۲۸ درصد جمعیت) از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آن کشور با مشکلات شدید مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آنان شامل افراد شاغلی‌اند که به‌صورت موقت خانه‌نشین شده اند و درآمد خود را از دست داده اند‌ یا خویش‌کارفرمایانی استند که بیکار یا بخش عمده درآمدشان کم شده است.
دولت بریتانیا برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا ۳۳۰ میلیارد پوند اعتبار تخصیص داده است.
براساس این طرح، دولت علاوه بر اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به شرکت‌های تجاری، تا سقف ۸۰ درصد و حداکثر ۲ هزار و ۵۰۰ پوند از حقوق افراد شاغل را پرداخت می‌کند. با این حال تحقیقات بنیاد زندگی استندرد نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفری که بر اثر کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند، ۴ نفر تصور می‌کنند سهمی در این طرح ندارند.
یافته‌های این موسسه بریتانیایی همچنین بیانگر آن است که نیمی از خانواده ها در آن کشور نگران وضعیت مالی خود در دوران شیوع کرونا استند و ۷.۷ میلیون خانواده انتظار دارند درآمدشان در سه‌ ماه آینده کاهش یابد. این در حالیست که از هر ۵ خانوار، یک خانوار برای پرداخت خرید اقلام ضروری به استفاده از کارت‌های اعتباری روی آورده‌اند.
براساس این گزارش‌ها، برخی از خانواده‌ها در بریتانیا برای سیر کردن شکم فرزندان‌شان، به خود گرسنگی می‌دهند.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا