سیاست

مشاور امنیت ملی :طالبان فرصت های صلح را به خطر انداخته اند

کابل/  ۱۴حوت/باختر
داکترحمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان امروز با اتشه های‌ نظامی سفارت‌های خارجی مقیم کابل دیدار کرد و روی روند صلح و امنیت در کشور معلومات داد.
دفتر مشاور امنیت ملی با پخش خبرنامه یی گفته است: داکترحمدالله محب در این دیدار گفت، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در روزهای کاهش خشونت و بعد از آن تلاش کردند تا در برابر حملات طالبان فقط حالت دفاعی خویش را حفظ و هیچ نوع حمله در برابر آنان نداشته باشند تا فرصت به میان آمده ضایع نشود.
مشاور امنیت ملی اظهار داشت٬ با آن‌که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حالت تدافعی بودند اما طالبان در ولایات مختلف علیه نیروهای امنیتی افغان و مردم ملکی حملاتی را اجرا کردند که این کار شان سبب می‌ شود تا فرصت به وجود آمده صلح٬ به خطر انداخته شود.
وی همچنان گفت، دولت جمهوری اسلامی افغانستان تعهد و آمادگی خود را برای گفت وگوهای صلح با طالبان دارد٬ ولی اگر طالبان اراده خود را نسبت به صلح نشان ندهند و به توافقات که صورت گرفته است٬ عمل نکنند پس مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای دفاع از خاک در مقابل‌شان خواهد ایستاد.
داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی بیان داشت که افغانستان در دو دهه گذشته از برکت قربانی‌ نیروهای امنیتی و دفاعی در همکاری با جامعه جهانی پیشرفت‌های چشمگیرداشته است و افغان‌ها آماده نیستند تا این همه پیشرفت‌ها و دست آورد‌ها را بر باد دهند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا