سیاست

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات: هیچ ستاد انتخاباتی مانع اطلاع رسانی رسانه شده نمی تواند

کابل باختر 20 اسد
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: تمام سهولت ها برای تهیه گزارش از دفتر مرکزی کمیسیون برای رسانه ها فراهم است .
این درحالیست که روزگذشته ناظران ستاد انتخاباتی تحول وتداوم ، دو خبرنگار دورسانه خصوصی را مورد لت وکوب قرار دادند .
اما خبرنگاران علت چنین حرکات را با رسانه ها از سوی تیم ستاد انتخاباتی متذکره ناشی از حساسیت های برخی از ناظران ستادهای  انتخاباتی  از رسانه یی شدن آرا های تقلبی میدانند ، خواهان منع نشرات رسانه ها ازجریان روند تفتیش بازرسی آرا شده اند.
اما ناظران ستاد انتخاباتی تحول وتداوم میگویند که رسانه ها به جانب دارانه عمل میکنند.
نورمحمدنور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات درصحبتی به خبرنگار آژانس باختر گفت: هیچ ستاد انتخاباتی حق ندارد که مانع تهیه گزارش مستند سازی از این روند شوند .
او افزود: این کمیسیون تمام سهولت ها را برای تهیه گزارش واطلاع رسانی به رسانه فراهم کرده است .
به گفته نور افرادیکه برعلیه خبرنگاران خشونت کرده است به زودی شناسایی شده از جمع ناظران ازکمیسیون مستقل انتخابات اخراج میشوند .
درهمین حال مسوولان مرکز رسانه های آزاد به رسانه ها گفته است که ناظران  ستاد انتخاباتی  تحول تداوم بر خلاف قانون اساسی وقانون انتخابات عمل کرده است .
آنان میگویند متاسفانه تاهنوز ستاد های  انتخاباتی در برابر خبرنگاران حساسیت نشان  نداده اند  ، اما هیچ یکی از  نهادهای انتخاباتی  ودولت افغانستان دربخش اطلاع رسانی با رسانه ها همکار نبوده است .
به گفته  این نهاد، کمیسیون مستقل انتخابات زمینه خوب اطلاع رسانی رابرای خبرنگاران فراهم  ساخته وتلاش شود که هیچ گروهی مانع اطلاع رسانی خبرنگاران نشوند.
ازسوی هم  ناظران ستاد انتخاباتی تحول وتداوم میگویند که برخی خبرنگاران در رو ند تفتیش  بازرسی آرآ مداخله میکنند ونباید رسانه ها مطابق خواسته های شان از محلات تصویر برداری کند.
درحالیکه  به رسانه  اجازه داده شده تا از زاویه های مختلف از روند تفتیش  بازرسی آرا تصویر برداری نمایند .
اما گفته  میشود که این خبرنگاران  زمانی با مخالفت ناظران ستاد انتخاباتی تحول وتداوم مواجع میشوند که یکی از خبرنگاران آرا مشابه را دریکی  از صندوق های رای شناسایی کرده وتصویر گرفته است واین تصویر از سوی ناظران ستاد متذکره نیز تخریب شده است .
این نخستین باز نیست که  در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات بالای روند تفتیش آرا برخوردهای فزیکی  صورت میگیرد چند روز قبل ناظران دو ستاد انتخاباتی  روی  اختلاف تفتیش  آرا باهم درگیر شدند که این درگیری  باعث توقف آرا شد وبرخی از ناظران بین المللی مجبور شدن تا محل  را ترک کنند.
اما این بار تفتیش آرا وتنش ها پای رسانه ها را نیز به برخورد های فزیکی کشاند رسانه های که از آغاز  روند انتخابات تاکنون شانه به شانه آرای مردم را در  این روند همراهی کرده است .
اما برخی از افراد مخرب که میخواهند روندتفتیش بازرسی آرا را با استفاده از هر نوع امکانات وحرکات سازمان یافته بار دیگر متوقف  سازند باید جلو این گونه افراد گرفته شود اگر چنین خشونت ها ادامه داشته باشد ممکن روند تفتیش  آرا بصورت شفاف  آن انجام  نیابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا