جهان

اندیشکده بین المللی: ناامنی در پاکستان به سرعت رو به وخامت است

اسلام آباد – ایرنا –باختر7سرطان
بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی 'اندیشکده بین المللی صلح و اقتصاد'، پاکستان در میان ناامن ترین کشورهای دنیا، رتبه نهم را به خود اختصاص داده ووضعیت ناامنی در این کشور به سرعت رو به وخامت است.
به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا، این اندیشکده بین المللی، حضور گروه های شبه نظامی مختلف در پاکستان را معیار خود برای قرار دادن این کشور در جایگاه نهم ناامن ترین کشورهای جهان قرار داده است. عواملی نظیر حوادث تروریستی عمده در این کشور از جمله حمله به مکتب پیشاور و میدان  های هوایی  بین المللی این کشور در سال گذشته، نقش تعیین کننده در این رتبه بندی داشته است.
اندیشکده صلح و اقتصاد، وضعیت 162 کشور را مورد بررسی قرار داده است که  براساس بررسی های انجام شده از سوی این موسسه بین المللی، 87 کشور از این تعداد، در مدت یک سال اخیر در زمینه صلح و امنیت پیشرفت داشته اند و وضعیت آنها بهتر شده است و 71 کشور هم در یک سال اخیر، نسبت به سالهای گذشته وضعیت نامناسب تری پیدا کرده اند.
این اندیشکده کشورهای ایسلند، دنمارک و اتریش را به ترتیب امن ترین کشورهای جهان در سال 2014 معرفی کرده و دیگر کشورهای اروپایی و کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزیلند و جاپان را هم در فهرست امن ترین کشورها قرار داده است.
براساس بررسی های انجام شده از سوی این اندیشکده، در 10 سال گذشته، فعالیت های تروریستی در جهان افزایش یافته است و در سال 2013 میلادی، بیشترین حوادث تروریستی مرگبار در عراق، افغانستان، پاکستان، نایجریا و سوریه رخ داده است.طبق اطلاعات منتشرشده از سوی این موسسه بین المللی، درسال های اخیر منطقه شرق میانه، جزو ناامن ترین مناطق بوده است و سوریه، عراق و افغانستان، به ترتیب ناامن ترین کشورها در سال گذشته شناخته شده اند و پاکستان هم با چند پله اختلاف، در جایگاه نهم ناامن ترین کشورها قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا