سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری با سکرتر جنرال دول خلیج دیدار کرد

کابل باختر ۴ سنبله
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با داکتر عبداللطیف بن راشد الزیانی سکرتر جنرال دول خلیج، در اقامتگاهش در شهر جده دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ داکتر عبدالطیف بن راشد الزیانی هنگام خوش آمدید به رییس جمهوری، به خاطر رویدادهای تروریستی اخیر در فغانستان به خصوص حمله تروریستی بالای مراسم عروسی در کابل، به رییس جمهوری، مردم افغانستان و خانواده های قربانیان ابراز تسلیت و غمشریکی کرد.
داکتر عبدالطیف گفت که پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به وی هدایت داده اند تا به خاطر بهبود وضعیت زندگی مردم عام افغانستان و توسعه هرچه بیشتر روابط، با افغانستان همکاری همه جانبه صورت گیرد. وی افزود که حمله تروریستی بالای مراسم عروسی نشان واضح از شکست دشمن است.
داکتر عبدالطیف بن راشد الزیانی قهرمانی و فداکاری های مردم افغانستان را در راستای مبارزه علیه تروریزم ستایش کرد و گفت که ما بالای دولت و رهبری افغانستان و آینده روشن این کشور، اعتماد کامل داریم.
رییس جمهوری  به خاطر غمشریکی، همکاری ها و داشتن نیت نیک در مقابل افغانستان، از داکتر عبدالطیف بن راشد الزیانی ابراز امتنان کرد و گفت: داشتن مناسبات نیک با عربستان سعودی برای ما ارزش خاص دارد.
رییس جمهوری تصریح کرد که تهدید های مشترک تروریزم هنوز هم موجود است و گروه القاعده در تلاش احیای مجدد است. برای دفع این تهدید ها باید بیشتر از پیش متحد و همکار باشیم. وی افزود که صلح نیاز و خواست ملی ما است و ما برای تامین صلح پایدار اراده واضح و برنامه داریم.
رییس جمهوری گفت که بر اثر تجاوز اتحاد شوروی سابق و چهل سال جنگ، زیان های شدید به افغانستان وارد شده است و در بخش های مختلف به کار بیشتر نیاز دارد. وی افزود : ما می خواهیم تا افغانستان را به مرکز همکاری های منطقه یی، مرکز تبادله انرژی و چهاراه آسیا مبدل کنیم.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا