امنیت

هند برنامهء آموزشی ارتش افغانستان را گسترش میدهد

کابل 23 سرطان باختر

وزارت دفاع هند میگوید که آن کشور برنامهء آموزش اردوی ملی افغانستان را گسترش میدهد.

به گزارش آژانس باختر، وزارت دفاع هند درحالی از گسترش برنامه های آموزشی اردوی ملی سخن میگوید که اخیراً یک هیئت مختلط نظامی و ملکی هند به کابل سفر کرد.

وزارت دفاع هند روز گذشته بعد از بازگشت هیئت به دهلی اعلام داشت، هند برای توانایی ارتش افغانستان و تامین امنیت داخلی این کشور بعد از سال 2014 اقدامات را روی دست گرفته و درحال افزایش توانایی و ظرفیت ارتش ملی  افغانستان است.

وزارت دفاع هند واضح ساخته آموزش عملیات های ضد تروریستی ، آموزشهای نظامی داخلی میدان، حفاظت اطلاعات استخباراتی، مقابله با مواد انفجاری، کمکهای نظامی درمیدان محاربه ، ایجاد کورس های استخباراتی، آموزش  زبان انگلیسی ، اعزام داکتران نظامی، آموزش پیلوتهای نظامی افغان و آموزش تخنیكران هلیکوپترها شامل برنامه های آموزشی هند برای ارتش افغانستان است.

هیئت مختلط ملکی هند در حالی به افغانستان سفر کرد که قبل از آن سلمان  خورشید وزیر خارجه آن کشور گفته بود که هند در آن سطح قرار ندارد که بتواند افغانستان را کمک تسلیحاتی نماید مگر آگاهان امور نظامی میگویند که سفر هیئت هندی به کابل به پاره از ابهامات در برخورد آن کشور با افغانستان خاتمه بخشید.

حامدکرزی در آخرین سفر خود به هند که حدود دو ماه قبل صورت گرفت یک لست هفده صفحه یی از مایحتاج تسلیحاتی ارتش افغانستان با مقامات هندی سپرده بود.

با آنکه وزارت دفاع ملی در رابطه به گفته های اخیر وزارت دفاع هند ، تبصره یی نکرده مگر وزارت دفاع هند گفته که به زودی یک هیئت ده عضوی از ارتش افغانستان به هند خواهد آمد و روی این مسایل با مقامات هندی به بحث خواهند پرداخت.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا