سیاست

تقلای پاکستان ، برای آشتی طالبان

کابل باختر اول سنبله
بنا به گزارش ها استخبارات پاکستان تقلا دارد تا اختلافات برخاسته از انتخاب ملا اختر منصور به حیث رهبر طالبان را حل کند .
  گزارشگر آژانس باختر می نگارد،  پس از مرگ ملا عمر  طالبان بدون  دغدغه ملا اختر  منصور را  جاگزین ملاعمر نکرده اند  روایت های مثبت ومنفی درگزینش ملااختر منصور به حیث رهبر جدید طالبان به رهبری  استخبارات پاکستان  وجود دارد . روند بعیت از ملا منصور درپاکستان  مصداق این مدعا می باشد به هرحال  پاکستان دست بردار  از طالبان نیست ونمی خواهد به زودی از سرآنچه خود ساخته دست بردارد .
اکنون نظامیان پاکستان در تقلا اند تا درزی که میان خانواده ملاعمر رهبر پیشین ورهبر فعلی طالبان  دراثر انتخاب  ملا اختر منصور  به وجود آمده است  پرکنند وطالبان را نگذارند دوپارچه شوند .
درهمین  راستا دراین روزها  ده ها تن از  قوماندانان طالبان به کمک سازمان  استخباراتی پاکستان  در قلمرو آنکشور  نشست های را بخاطر توحید صفوف طالبان و حمایت از ملااختر منصور برگزار کردند .
دوپارچگی طالبان را نظامیان  وکارکشته ترین آنها استخبارات آنکشور  به نفع اهداف توسعه  طلبانه پاکستان  درمنطقه نمی دانند  به این دلیل می کوشند  با استفاده از هر نیرنگ سیاسی به این خلا فایق آیند.
به نظر کارشنان ، پاکستان درهر برهه تلاش  کرده است ابزاری برای سؤ استفاده  از طالبان داشته باشد وبه هر تقلا وکوشش تعبیری بسازد ، دراین  حرکت نیز فتنه وجود دارد ، شاید مجریان این ترفند مطرح کنند که چند پارچگی طالبان برای روند صلح  درافغانستان موثر نمی باشد  اما این حیله دگر چسپی برای پذیرش ندارد ، زیرا به هر اندازه ای که هراس افگنان بدور یک یادو محور بسیج گردند به همان اندازه آتش جنگ افروخته  تر می شود به این دلیل می توان  این تقلا را نسخه ای دیگر برای تشدید جنگ درافغانستان ومنطقه تعبیر کرد.    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا