سیاست

رئیس جمهور کرزی: از اعلام نامزدان ریاست جمهوری مبنی به تفتیش صد درصد آرا، پشتیبانی می کنم

کابل/22/سرطان/باختر
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر امور خارجه امریکا و نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که وساطت سازمان ملل متحد برای حل معضل انتخابات را بدلیل تقاضای داکتر عبدالله یکتن از نامزدان ریاست جمهوری، تسریع روند انتخابات و جلوگیری از هر نوع سوء‌ تفاهم پذیرفته است.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این کنفرانس مطبوعاتی که در ارگ دایر گردید، رئیس جمهور خاطر نشان کرد که وی از دیر زمانی بدینسو خصوصاً بعد از انتخابات سال ۲۰۰۹ میلادی تلاش کرده است تا نهاد های انتخاباتی مانند سایر نهادهای کشور، ملی شوند و کار خویش را به رهبری افغانها و مطابق قوانین افغانستان به پیش برند.
رئیس جمهور گفت که برای رسیدن به حل مشکل دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، تفاهم و کوشش های بین الافغانی را از طریق معاونین ریاست جمهوری آغاز نمودیم.
وی افزود: داکتر عبدالله عبدالله در مورد حل مشکلات انتخاباتی خواهان وساطت سازمان ملل متحد گردید و من و معاونین ریاست جمهوری به دلیل اینکه کار به سرعت انجام شده باشد و از هر نوع سوء‌ تفاهم جلوگیری کرده باشیم این تقاضای داکتر عبدالله عبدالله را پذیرفتیم.
رئیس جمهور همچنان گفت که از توافق و اعلام هر دو نامزدان ریاست جمهوری مبنی به تفتیش صد در صد آرای انتخاباتی پشتیبانی می کند.
حامد کرزی اظهار امیدواری کرد که هر دو کمیسیون انتخاباتی افغانستان پیشنهادات مذکور را بپذیرند و این روند را با سرعت در همکاری با سازمان ملل متحد و ناظرین بین المللی به پیش ببرند.
وی اظهار امیدواری کرد که تفتیش صد در صد آرا به زودترین فرصت آغاز شود تا آرای ملت افغانستان معلوم گردیده، ملت افغانستان از طریق رای آزاد خود بالاخره به انتخاب رئیس جمهور خود برسد.
رئیس جمهور با توجه به اینکه دولت افغانستان آماد گی ها و ترتیبات لازم را برای برگزاری مراسم تحلیف به تاریخ ۱۱ اسد داشت، تاکید کرد که حالا نیز امیدوار است که کمیسیون های انتخاباتی در موافقت به پیشنهاد هر دو نامزد کار را به سرعت به پیش ببرند تا هر چه زودتر رئیس جمهور جدید افغانستان مراسم تحلیف اش را بجا آورد.
حامد کرزی با اشاره به اینکه مردم افغانستان بی صبرانه در انتظار رئیس جمهور و حکومت جدید خویش هستند، اظهار آرزومندی نمود که روند تفتیش آرای صد در صدی به زودترین فرصت و سریع ترین روش تکمیل شود تا ما بتوانیم بعد از تکمیل این روند مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید افغانستان برگزار نمائیم.
حامد کرزی گفت: آرزوی مردم افغانستان یک حکومت قوی و رئیس جمهور قوی است و به همین منظور رای خویش را استعمال نموده اند. مردم افغانستان مانند همیش با هم متحد و کنار هم قرار دارند و از این خاک در جریان تاریخ به همت، ایثار و فداکاری ملت افغانستان پاسداری بعمل آمده است و این پاسداری ان شاالله بازهم ادامه دارد.
رئیس جمهور تصریح کرد که مردم افغانستان به دموکراسی و مردم سالاری باور دارند و این باورمندی آنان بود که در سخت ترین حالات با وجود تهدید و نا امنی به پای صندوق های رای رفتند و به نامزدان دلخواه شان رای دادند. پس به رای مردم افغانستان احترام و عزت می کنیم. رای خوب و بد را تفکیک می کنیم و رئیس جمهور جدید را زود تعین می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا