اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات‌ سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل ۱۴ دلو باختر
شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.
گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این‌ سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.
سایت خبری صدای افغان زیرعنوان «امضای توافقنامه مصونیت میان صندوق امانی افغانستان و دولت سویس» نوشته کرده است: صندوق امانی افغانستان در سویس و شورای فدرال این کشور توافق نامه «امتیازات و مصونیت‌ها» را امضا کردند.
این توافق نامه روز پنجشنبه ۱۲ دلو میان دو طرف امضا شده است که بر بنیاد آن حفاظت از دارایی‌های افغانستان که به این صندوق منتقل شده است تضمین می‌شود.
سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «وزارت امور داخله: بیش از ۱۱۰۰ کارخانه تولید مواد مخدر را نابود کردیم» نوشته است: وزارت داخله می‌گوید که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، بیش از ۱۱ صد کارخانه تولید مواد مخدر در کشور نابود شده‌اند.
عبدالحق آخند همکار، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در یک گفتگو با طلوع نیوز می‌گوید که در جریان این عملیات، بیش از ۱۳ هزار تن به اتهام تولید، فروش و قاچاق مواد مخدر بازداشت و به داد‌گاه سپرده شده‌اند.
به گفته‌ی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، بربنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به گونه کلی به صفر رسیده‌ است.
سایت خبری اطلاعات روز زیر عنوان «تعداد کشته شده‌گان فلسطینی در نوار غزه به بیش از ۲۷ هزار نفر رسید» نگاشته است:وزارت صحت غزه تحت کنترول حماس اعلام کرده که در طول شب گذشته ۱۰۵ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته‌ شده‌اند.
به اساس گزارش این وزارت خانه، از هفتم اکتبر تا کنون دست کم ۲۷ هزار و ۱۹ نفر در حملات اسرائیل به غزه کشته و ۶۶ هزار و ۱۳۹ نفر زخمی شده است.
به گفته‌ی وزارت صحت غزه، دو سوم از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا