جهان

ترامپ: ویروس کرونا در امریکا جان ۱۰۰ هزار نفر را خواهد گرفت

واشنگتن/ وی او ای / ۱۶ ثور/ باختر
دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که ویروس کرونا در امریکا سبب مرگ ۷۵ تا ۱۰۰ هزار نفر خواهد شد.
او پیش از این پیشبینی کرده بود که این ویروس ممکن جان ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر را در آن کشور بگیرد.
رییس جمهور امریکا شب گذشته خواستار حمایت مالی بیشتر شد.
ترامپ گفت حکومت فدرال ممکن کمک‌های مالی فوری را به شش تریلیون دالر افزایش دهد. کانگرس تا کنون نزدیک به سه تریلیون دالر در بخش کمک های فوری مالی را تصویب کرده است.
تا حال، این سه تریلیون دالر در بخش نجات تجارت‌های کوچک، فراهم‌آوری تجهیزات به شفاخانه‌ها و توزیع پول نقد به شهروندان آن کشور مصرف شده است.
مجلس سنا ایالات متحده امریکا دیروز  دوباره به کار آغازکرد، اما رییس مجلس نمایندگان گفته است که بر اساس توصیه داکتران عمل خواهد کرد.
به دنبال رییس جمهور امریکا، مایک پمپیو، وزیر خارجه آن کشور نیز دیروز گفت که شواهد زیادی موجود است که نشان می‌دهد ویروس کرونا در یک لابراتوار ووهان چین ایجاد شده است.
اما او نگفت که آیا امریکا به این باور است که این ویروس عمداً شیوع داده شده است یا نه.
پمپیو افزود: "ما می‌توانیم تایید کنیم که حزب کمونیست چین هر آنچه در توان داشت انجام داد تا جهان نتواند به موقع در مورد آنچه اتفاق می‌افتاد بداند."
امریکا با بیش از یک میلیون ۱۹۹ هزار مورد ابتلا و ۶۹,۰۳۵ مورد مرگ در صدر فهرست کشور‌های قرار دارد که ویروس کرونا در آن شیوع کرده است.
ویروس کرونا در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته است و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.
بر اساس آماری که پوهنتون جانز هاپکینز ایالات متحده امریکا  ارائه کرده است، تا صبح امروز مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۲۵۰ هزار نفر و مبتلایان آن به بیش از سه میلیون و  ۶۱۴,۶۹۸ نفر رسیده است.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا