سیاست

رئیس جمهور غنی در دیداری با سفرای کشورهای عضو ناتو، از همکاری های آنان در کنفرانس وارسا قدردانی کرد

کابل باختر 31 سرطان
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به منظور سپاسگزاری از همکاری‌های شرکای بین‌المللی با افغانستان به ویژه اعضای کشورهای عضو ناتو، سفرای این سازمان را در یک ضیافت رسمی به ارگ دعوت نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی رییس جمهور به آژانس باختر،رئیس جمهور کشور ضمن تشکری از آنان گفت، تلاش رهبری حکومت و همکاری سفرای شرکای بین المللی افغانستان مقیم کابل بود، که افغانستان در نشست وارسا توانست سهم بارز داشته باشد و حمایت لازم را بخاطر مبارزه با تهدید مشترک که متوجه همه می‌باشد، دریافت کند.
رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که افغانستان به حیث شریک با اعتماد جامعۀ جهانی مصمم است، تا علیه تروریزم مبارزه نماید و قوای امنیتی و دفاعی ما متعهد به دفاع افغانستان می‌باشند.
رئیس جمهور گفت، خرسند هستیم که شرکای ما در سطح بین‌المللی بر حقانیت موقف افغانستان پی‌برده‌اند، و این موضوع ما را کمک می‌نماید تا تلاش‌ها در راستای از بین بردن تروریزم در افغانستان و فراتر از آن ادامه دهیم.
رئیس جمهور تصریح کرد که اکنون رهبری حکومت افغانستان بخاطر حفظ دستآوردهای مردم و همچنان عملی شدن تعهدات‌اش به مردم و شرکای بین‌المللی، در زمینۀ مبارزه با فساد اداری، آوردن اصلاحات بنیادی، افزایش مؤثریت در حکومتداری، ارائه خدمات به مردم و تقویت حقوق بشر در افغانستان تلاش‌های بیشتر خواهد کرد.
رئیس جمهور غنی افزود که نشست بروکسل برای افغانستان به ویژه در زمینۀ توسعۀ اقتصادی از اهمیت خاص برخوردار است، به همین منظور حکومت تلاش می‌کند تا با پیام منجسم و تعهدات مشخص  و با دستاوردهای ملموس در نشست مذکور اشتراک نماید.
رئیس جمهور گفت که افغانستان اکنون مسؤولیت رهبری جنگ را خود عهده دار گردیده و در بخش ملکی نیز مشکلات را تشخیص و راه‌های حل را به آنها جستجو می‌نماید. او از همکاری‌ها و کمک‌های شرکای بین‌المللی با افغانستان به ویژه در بخش نظامی تشکری کرد.
در این دیدار رولا غنی خانم اول کشور، در مورد دستآوردهای افغانستان بخصوص عملی شدن پلان ملی حکومت برای قطعنامۀ ۱۳۲۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیرامون زنان، صلح و امنیت به اشتراک کننده‌گان معلومات داد.
او افزود که پلان مذکور روی مشارکت، محافظت از حقوق زنان، جلوگیری از خشونت، دسترسی به عدالت، رفاه، بهبود وضعیت زنان و تقویت نقش و مشارکت این قشر در حکومت و در سکتور امنیتی متمرکز می‌باشد.
خانم اول کشور گفت، زنان با وجود مشکلات فراوان قادر گردیدند، که در امور اجتماعی، سیاسی و خودکفایی اقتصادی مشارکت فعال داشته باشند، و راه‌های حل و پیشنهادات مشخص را ارائه کنند. او افزود که در تازه‌ترین مورد، زنان افغان از نقاط و سطوح مختلف افغانستان در سمپوزیم بین‌المللی زنان افغان که در کابل برگزار گردید، فعالانه سهم گرفتند.
اکلیل حکیمی وزیر مالیه در این دیدار نیز طی سخنانی، از تداوم کمک‌ها و تجدید تعهدات جامعۀ جهانی با افغانستان تشکری کرد. او در خصوص تلاش‌های حکومت بخاطر افزایش عواید، آوردن اصلاحات بنیادی در سکتور مالی و اقتصادی و همچنان آمادگی‌های افغانستان برای اشتراک در نشست بروکسل، به حاضرین معلومات ارائه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا