سیاست

داکتر زلمی رسول : مردم و دولت افغانستان هند را یکی مهمترين و نزدیک ترين دوستان خویش می شمارند

كابل/2/سنبله/باختر

داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه عصر امروز با خانم سوجاتا سنگهـ معین وزارت امور خارجه جهموری هند ملاقات كرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي سخنگوي وزارت امور خارجه به آژانس باختر: دو طرف در مورد سفر اخیر محمد کریم خلیلی معاون ریاست جمهوری به هند، استحکام روابط و همکاری های همه جانبه میان افغانستان و هند در عرصه های مختلف و سایر مسایل ذیعلاقه منطقه يی تبادل نظر نمودند.

افغانستان اولین موافقتنامه استراتیژیک را در سال 2011 میلادی با جمهوری هند به امضا رسانید.

داکتر رسول از مساعدت ها و همکاری های هندوستان با دولت و مردم افغانستان در عرصه های باز سازی و رشد اقتصادی این کشور اظهار قدردانی نمود. داکتر رسول گفت، "مردم و دولت افغانستان هند را یکی از نزدیک ترین و مهم ترین دوستان خویش می شمارند".

خانم سنگهـ ضمن ابراز خرسندی از دستآورد های دولت و مردم افغانستان در 12 سال گذشته به تقویت روابط میان دو کشور تاکید ورزیده یکبار دیگر همکاری کشورش را در جهت رشد و ترقی افغانستان تعهد کرد.

معین وزارت امور خارجه هند گفت، " من میخواهم یکبار دیگر روی حمایت محکم، عمیق و دوامدار هند برای افغانستان تاکید نمایم. ما افغانستان را همیشه به صفت دوست، همکار و متحد خود می نگریم".

جمهوری هند در 12 سال گذشته با تطبیق پروژه های عمده باز سازی و تقویت زیر بنا های اقتصادی افغانستان به ارزش بیش از دو میلیارد دالر عملاً در اعمار مجدد افغانستان سهم فعال داشته است. این کشور همچنان ابراز آمادگی نموده است تا در کنار مساعدت های اقتصادی، در بخش تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان نیز کمک نماید.

در این ملاقات ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه، شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در دهلی جدید و امر سینا سفیر هند در کابل نیز حضور داشتند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا