امنیت

قوماندان امنیه کابل : ما نگران زورگویی ، حمل اسلحه غیر قانونی و گشت وگذار وسایط شیشه سیاه درشهر هستیم

کابل باختر/ 10/ عقرب
قوماندان امنیه ولایت کابل امروز دریک نشست مشورتی با نمایندگان نواحی شهر کابل گفت، زورگویی ، حمل اسلحه غیر قانونی و استفاده از وسایط شیشه سیاه یک امر نگران کننده برای پولیس کابل است.
به گزارش آژانس باختر ، جنرال محمد ظاهر ، ظاهر قوماندان امنیه کابل امروز نشست مشورتی را با نمایندگان نواحی شهرکابل برگزار کرد .
هدف از این نشست ،  گفتگو ومشوره با نمایندگان باشنده گان پایتخت غرض بهبود امنیت شهر و کاهش فعالیت های جنایی عنوان شده است .
جنرال محمد ظاهر ظاهر قوماندان امنیه کابل دراین نشست پاره از مشکلات را که دامنگیر پولیس است بیان داشت او زورگویی های افراد زورمند ، حمل اسلحه غیر قانونی ، استفاده از وسایط شیشه سیاه را درشهر یک امر نگران کننده برای پولیس کابل خوانده گفت: بسیاری جنایات در سایر موارد ی صورت میگیرد که از آن ذکر شد .
ضمناً او موجودیت فساد را در دستگاه پولیس کابل رد نکرد مگر تاکید کرد که فساد دردستگاه پولیس کابل به آن پیمانه نیست که ازآن حرف زده میشود .
ضمناً وی از موجودیت افراد بیسواد دردستگاه پولیس نیز یاد آور شد و گفت حدود شش هزار از افراد پولیس کابل ، فاقد سواد اند و تلاش جریان دارد تا آنها با سواد شوند ضمناً برای آنها زمینۀ آموزش های مسلکی مساعد ساخته خواهد شد.
همچنان جنرال ظاهر از پارۀ مشکلات محیطی و اجتماعی درشهر کابل و برنامه های پولیس درراستای مقابله با آن یاد آور شده گفت: ما روزانه حدود دوصد تا سه صد ولگرد را از نواحی و پیش مکاتب جمع آوری کرده اما آنها اصلاح نمی شوند از شما مردم میخواهیم تا با پولیس همکاری نموده و تا آنها اصلاح شوند .
او ازمردم خواست تا هر توقع که از پولیس دارند آنرا بیان داشته و پولیس را همکاری و حمایت نمایند.
همچنان سناتور نثاراحمد حارث و بکتاش سیاوش نمایندگان مردم درشورای ملی نیز پارۀ ازمشکلات مردم پایتخت را که عمدتاً از موجودیت اسلحه غیر قانونی منشاء میگیرد بیان داشته خواستار حل مشکلات شهریان کابل شدند.
به همین ترتیب شماری از نمایندگان نواحی کابل نیز دیدگاۀ شان را درخصوص امنیت و ثبات و کاهش جرایم جنایی درکابل بیان داشتند.
باید گفت که این نشست درحالی برگزار میشودکه دراین اواخر نسبت به ازدیاد وقایع جنایی درکابل نگرانی های وجود دارد مگر پولیس کابل با تدابیر وقایوی درصدد کاهش آن است . جلوگیری از گشت و گذار وسایط دودی ، جلوگیری از حمل اسلحه غیر قانونی جز برنامه های است که ازسوی پولیس کابل روی دست گرفته شده و روزانه پولیس با اجرای عملیات ها درچهار راهی های شهر با این گونه مشکلات مبارزه میکنند . ازطرف دیگر قوماندانی امنیه ولایت کابل روزگذشته بانشر ابلاغیۀ به آن دوکانداران که به فروش البسه و تجهیزات نظامی مبادرت می ورزند فرصت داده است تا به کار شان خاتمه بخشند درغیرآن با واکنش جدی پولیس مواجه میشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا