جهان

کرونا و محدودیت برگزاری جشن های سال نو و اعیاد کرسمس در روسیه

مسکو/ ایرنا /۱۲جدی/ باختر
جشن ها و مراسم های تعطیلات سال نو و اعیاد کرسمس که هرساله در در روسیه با شکوه برگزار می شد، امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا محدود شده است و بدون حضور گسترده مردم برگزار می شود.
به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا، تعطیلات سال نو در روسیه از روز پنجشنبه ۳۱ دسمبرآغاز شد و تا روز ۹ ماه جنوری (۲۰جدی ماه جاری) به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و برای این روزها برگزاری برنامه عمومی اعم از جشن و کنسرت برنامه ریزی نشده است.
روس ها معمولا سعی می کنند تعطیلات سال نو را با شکوه جشن بگیرند و هرکس و هر خانواده یی با توجه به وسعت و توانایی مالی برای آن برنامه ریزی می کند.
پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ماه دسامبر سال ۱۹۹۱ که با آن دیوار آهنین نیز فروریخت و مردم جمهوری های این کشور از جمله روسیه امکان برای سفر به کشورهای مختلف را یافتند، روس ها از این حق خود برای سفر به خارج کمال استفاده را بردند.
هر سال ده ها میلیون نفر از مردم روسیه به کشورهای مختلف سفر گردشگری می کنند و حتی بسیاری از روس های متمول در کشورهایی همچون بلغاریا، ایتالیا، بریتانیا و یونان مسکن خریده اند.
طبق سنت معمول شده در سه دهه اخیر روس ها تعطیلات سال نو را برای سفرها برنامه ریزی می کنند به گونه یی که روس های متمول و ثروتمند به سفرهای خارجی و قشر متوسط نیز به سفرهایی همچون به منطقه سوچی و کریمیا و مقصدهای داخلی گردشگری روسیه سفر می کنند.
اما امسال همه سفرهای گردشگری خارجی روسیه به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا و بیش از ۹۰ درصد سفرهای داخلی نیز برای پیشگیری از انتشار این ویروس مرگ آفرین لغو شده است.
مسوولان روسیه از مردم این کشور خواسته اند تا از برگزاری هر برنامه دسته جمعی برای جشن گرفتن فرا رسیدن سال نوی میلادی و جشن میلاد مسیح (ع) خودداری کنند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا