اقتصاد

پیشرفت خوب کاراحداث جاده کمربندی شهرهرات

شهرهرات 7 عقرب باختر
کار احداث جاده کمربندی شهرهرات که دوماه قبل آغازیافت ، ده درصد به پیشرفته است.
مسولان ریاست فواید عامه ولایت هرات میگویند: این جاده بطول چهل کیلومتر وعرض بیست متر دردست احداث میباشد.
انجینرحبیب الله تیموری رئیس فواید عامه گفت:  کار ساخت این جاده درظرف یکسال آینده تکمیل میشود .
کار ساخت بخش نخست جاده کمربندی شهر هرات با کمک ۱۰ میلیون دالری ایتالیا امروزحدود دوماه قبل  آغاز گردید.
بگفته مسولان ریاست فواید، این جاده که ۴۶ کیلومتر طول دارد از منطقه رباط پریان در شاهراه هرات اسلام قلعه (غرب شهر هرات) آغاز و در نزدیک میدان هوایی در جنوب شهر به شاهراه هرات- کندهار وصل می‌شود.
انجینرتیموری میگوید : «بخش اول این سرک ۲۰ کیلومتر طول دارد و هزینه ساخت آن بالغ بر ده میلیون دالر بر آورده شده است که ازکمک‌های بلاعوض کشور ایتالیا پرداخت می‌شود. «
گفته میشود همزمان بااین  کارهای تدارکاتی برای قرارداد اعمار بخش دوم این جاده از سوی وزارت فواید عامه جریان دارد وبزودی  کار بخش دوم آن نیز آغازخواهدشد.
با بهره برداری از این جاده، از تردد وسایط نقلیه سنگین بار، از جاده‌های داخل شهر هرات جلوگیری خواهد شد و افزون بر آن با برداشتن قیود منع تردد آنها در جریان روز، این موترها در دروازه ورودی شهر و بندر اسلام قلعه توقف‌های طولانی نخواهند داشت.
به گفته مسؤلان محلی، درحال حاضر وسایط نقلیه بابری به دلیل نبود جاده مناسب تنها ازطرف شب ازداخل شهرهرات عبور کرده میتوانند.
در سال‌های اخیر تردد زیاد این وسایط از مرکز شهر اعتراض‌های زیادی را بر انگیخته است. معترضان می‌گویند که ادامه این وضعیت افزون بر تخریب جاده‌های شهر بر ازدحام ترافیکی افزوده است.
گفتنیست باز سازی این  سرک از شمال شهر، منطقه اسلام قلعه شروع و تامیدان هوایی در جنوب شهر، چهل شش کیلو متر را احتوا میکند.
همچنان مسولان ریاست فواید عامه بیان میکنند که بازی سازی این سرک حلقوی برای شهروندان سهولت های زیادی ایجاد می نماید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا