سیاست

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور: نظام را از طریق تحکیم قانونیت، عدل و تدبیر تقویت می بخشیم

کابل باختر/ 11/ دلو
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با شماری از بزرگان، علما، متنفذین، نمایندگان جامعه مدنی، زنان، جوانان و اقشار مختلف ولایت بلخ در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، الحاج عبدالجبار جمال، الحاج ماما ابراهیم، انجنیر عصمت الله مل، سیداسحاق دانش، جنرال محمدزمان فیروز، الحاج مولوی ذکریا اقبالی، عبدالحمید صفوت، سید مختار و ژیلا سعیدی، به نمایندگی از متنفذین، بزرگان، جامعه مدنی، جوانان و زنان صحبت کردند.
سخنرانان هر کدام از برنامه‌های زیربنایی و اقتصادی حکومت به شمول تطبیق پروژه‌های بزرگ تاپی، چابهار، احداث خطوط آهن، گشایش راه‌های ترانزیتی منطقه‌یی، توافق‌نامه‌های تجارتی با کشورهای مختلف منطقه و جهان، افتتاح دهلیزهای هوایی، مدیریت آب و احداث بندها، انتقال انرژی از آسیای‌میانه و جلب سرمایه‌گذاری‌های ملی و بین‌المللی قدردانی و حمایت نمودند.
آنها همچنان، موفقیت سیاست خارجی حکومت افغانستان را تحت رهبری محمداشرف غنی رئیس‌جمهور در سطح منطقه و جهان به‌ویژه در مقابل پاکستان در تاریخ کشور بی‌نظیر توصیف کردند و از آن اعلام حمایت و پشتیبانی نموده گفتند که مردم در کنار حکومت و نظام شان قرار دارند و از همه برنامه‌های ملی و انکشافی آن با تمام توان حمایت می‌کنند.
نمایندگان اقشار مختلف ولایت بلخ با حمایت همه‌جانبه از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، بر تقویت همبستگی و وحدت بیشتر بخاطر رفع چالش‌های موجود و نیز بر بسیج همگانی علیه دفع و خنثی‌سازی دسیسه‌های شوم دشمنان مردم افغانستان تأکید کردند.
این سخنرانان بر اتحاد، اتفاق، وحدت و اخوت مردم افغانستان تأکید ورزیدند و گفتند :" ما هرگز مجال نفاق را به گروه‌ها و افراد نخواهیم داد و همه اقشار باید در راستای همبستگی مردم تلاش نمایند تا گروه‌های مخالف و تروریستی مجال خرابی را پیدا نکند." آنها نیز خواهان حل به‌وقت و مسالمت‌آمیز موضوع ولایت بلخ شدند.
سپس، رئیس‌جمهور کشور در صحبتی، به بزرگان و اقشار مختلف ولایت بلخ  گفت و نیز بخاطر حوادث تروریستی اخیر گفت: همه ما به گلیم غم نشسته‌ایم و در عین‌حال ارادۀ ساختن آینده کشور را داریم.
رئیس‌جمهور بار دیگر تأکید ورزید : ما از تروریستان که هر روز مردم ما را به خاک و خون می‌کشند، انتقام می‌گیریم و اعمال تروریستی نشانۀ واضح از ضعف‌شان است. کسانی‌که افغان و مسلمان اند باید راه خود را مشخص نمایند.
رئیس‌جمهور خطاب به بزرگان ولایت بلخ گفت: شما ترکیبی از سرمایۀ معنوی، مادی، اجتماعی و سیاسی هستید و بلخ نمونۀ از وحدت ملی مردم افغانستان است و من خادم فردفرد این مملکت و پاسخ‌گو به هر شهروند خود هستم.
رئیس‌جمهور کشور افزود: از اینکه بر ضرورت و حمایت از نظام متعهد هستید و از این دیدگاه که به گذشته برنمی‌گردیم، استقبال می‌کنم، زیرا گذشتۀ قابل تکرار نیست و همه در قبال بهبود وضعیت مسوول هستیم.
محمداشرف غنی رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ساخت که افغانستان به همه افغان‌ها تعلق دارد و هرنوع تبعیض، بی‌اتفاقی و تفرقه‌افگنی قابل قبول مردم و دولت نیست و تعهد ما این است که به بحران ۴۰ ساله، نقطۀ پایان بگذاریم.
وی علاوه کرد : باید بر تقویت و حفظ وحدت خود مشترکاً تلاش ورزیم و در مسیر قانونیت استوار گردیم. وی به بزرگان ولایت بلخ اطمینان داد که پلان‌های عملیاتی بخاطر سرکوب همه گروه‌های تروریستی روی‌دست است که به‌زودی تطبیق می‌گردد.
رئیس‌جمهور تصریح‌داشت : از برکت قربانی نیروهای امنیتی و دفاعی و وحدت ملی ما دنیا را قانع ساختیم و اکنون افغانستان در محور توجه جامعه‌جهانی قرار دارد، زیرا این اجماع بعد از ۴۰ سال درخصوص افغانستان شکل گرفته‌است.
رئیس‌جمهور کشور همچنان به اقشار مختلف ولایت بلخ اطمینان داد که همۀ اقدامات درخصوص موضوع ولایت بلخ در چارچوب قانون اساسی انجام می‌پذیرد و مسایل از این مجرا حل خواهد شد.
وی افزود : نظام را از طریق تحکیم قانونیت، عدل و تدبیر تقویت می‌بخشیم و هیچ‌کس به‌شمول من اجازه ندارد تا منافع علیای کشور را زیر پا کند، کسانی‌که ادعای سیاست دارند می‌توانند از مجرای روند‌های دموکراتیک تصمیم بگیرند.
در اخیر این دیدار، بزرگان و اقشار مختلف ولایت بلخ یک صوب چپن و کلاه را به رئیس‌جمهور کشور اهدا نمودند. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا