امنیت

آتش گشودن یک سرباز امریکای بر یک موتر

نیویارک تایمز – باختر28 جدی
روزنامه نیویارک تایمز مقاله را در مورد ویدیوهای در باره یک عسکر امریکایی به نشر رسانده که در این اواخر در صفحه یوتوب دیده شده‎اند.
به نوشته روزنامه در این ویدیو یک عسکر نیروهای خاص امریکا نشان داده شده که بر شیشیه موتر لاری غیر نظامی فیر می‎کند.
روزنامه می‎نویسد، پس از نشر این ویدیوها گمان‎ها بر این بود که شاید نیروهای خاص امریکا در افغانستان از طرزالعمل که آن‎ها تهیه کرده‎اند، تخطی کرده که نیروهای نظامی امریکا آغاز تحقیق آن را امر داده‎اند.
در قسمتی از این ویدیو نشان داده شده که یک عسکر امریکایی بر شیشه راننده یک لاری فیر می‎کند، شیشه را می‎شکند. اما معلوم نیست که راننده زخمی می‎شود و یا نه و هم مشخص نیست که این عسکر امریکا چرا چنین کار را انجام می‎دهد؟
نیویارک تایمز از قول جنرال جوزف ووتل می‎نویسد، که می‎گوید، ویدیوی نشر شده که تقریبا ۴۰ کلپ مختلف را در خود جا داده، نه یک ویدیوی رسمی است، نه اجازه داده شده و هم نه مسلکی بودن یک عسکر امریکایی را نشان می‎دهد.
روزنامه از یک عسکر امریکایی که از حادثه باخبر است نقل می‎کند که به شرط افشا نکردن نامش می‎گوید، اسلحه استفاده شده توسط این عسکر نه یک اسلحه کشنده‎است و ویدیو نشان می‎دهد که مرمی رابری و پلاستیکی در آن به کار برده می‎شود.
نیویارک تایمز می‎نویسد، نیروهای مسلح امریکا زمانی‎که چنین موتری به وسایط آن‎ها نزدیک می‎شود، که ممکن نیت خصمانه داشته باشد، استفاده از نیرو اصول خاص خود را دارد و در این ویدیو رعایت چنین اصول نشان داده نشده‎است.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا