جامعه

درولایات جنوبی یک شورای واحد ایجاد میشود

قندهار/باختر/ 14/ جدی
بزرگان قندهار برای رفع مشکلات شان یک شورا واحد ایجاد میکنند.
برخی از بزرگان و متنفذین چهارولایت جنوبی میگویند، نا امنی شرایط ناگوار سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی باشنده گان ولایت قندهار ، زابل ، ارزگان و هلمند را به مشکل روبرو ساخته است .
بزرگان ، روشنفکران و متنفذین این چهارولایت جنوبی و جنوب غربی میگویند ، برای کاهش نا امنی مشکلات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی درمناطق دورافتاده باید به سطح این ولایات یک شورا واحد ایجاد گردد.
آنان میگویند این منطقه که زمانی مرکز بزرگ تعلیم ، زراعت ، صنعت و تجارت بود درحال حاضر با نا امنی و مشکلات روبرو میباشد.
به گفته آنان، مردم این مناطق درسیزده سال گذشته به نسبت ناامنی ها نفس آرام نکشیده اند و هرروز خانواده ها درغم عزیزان شان اشک ریخته اند.
یکتن از متنفذین قوم درولایت قندهارگفت: طالبان نسبت به هروقت دیگر بیشتر ولایات قندهار ، زابل ، ارزگان و هلمند را هدف قرار داده و حملات شان را افزایش داده اند.
آنان همچنان با اشاره به حادثه دو روز قبل درولسوالی سنگین ولایت هلمند گفتند با برخورد یک راکت درمراسم عروسی دراین ولسوالی بیش از بیست تن کشته و به ده ها تن دیگرزخم برداشتند.
آنان همچنان میگویندکه یک شورای مسوول را به نام لوی قندهار ایجاد میکنند تا درخصوص حل مشکلات به مسوولان حکومتی مشوره داده و همچنان آنان راکمک نماید.
تصمیم ازسوی باشنده گان قندهار ، زابل ، هلمند و ارزگان درخصوص ایجاد یک شورای واحد درحالی گرفته میشودکه چهار ولسوالی شمالی ولایت هلمند بیشتر از شش ماه به این طرف میدان جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان گردیده است.
کارشناسان میگویند درحال حاضر که ماموریت نظامی ناتو در افغانستان پایان یافته است ، حکومت باید درخصوص کمیت و کیفیت درمناطق جنوبی و جنوب غربی تدابیرجدی روی دست گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا