فرهنگ

نمایشگاه عکس های شهدا ، گشایش یافت

کابل باختر15 سنبله
پوهنیارسیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ و واصل نورمهمند معین وزارت کار، اموراجتماعی ، شهدا ومعلولین امروز نمایشگاه عکس های شهدا را افتتاح کردند .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: این نمایشگاه ازطرف بنیاد وارثین شهدا به همکاری مشاوریت امورشهدا و معلولین ریاست اجرائیه و وزارت اطلاعات و فرهنگ ، به مناسبت هفته شهید و گرامیداشت ازجایگاه شهدا ، برگزار گردیده است.
درمحفلی که به این مناسبت به اشتراک مشاوران ریاست اجرائیه شماری ازمسوولین دولتی  و نماینده گان نهاد ها و سازمان های اجتماعی وتعدادی از اعضای خانواده های شهدا، درنگارستان ملی برگزار شده بود سلطان علی مرتضی نیکزاد مشاور امورشهدا و معلولین ریاست اجرائیه دررابطه به مقام شهدا صحبت کرده خاطرنشان ساخت که هفته شهید مناسبت ملی ومربوط به همه شهدای که درراه دفاع ازاستقلال ، آزادی ، تمایت ارضی و نوامیس ملی جان شان را قربان کرده اند ، میباشد .
وی افزود که درجریان این هفته محافلی یاد بود ازشهدا برگزار میگردد و نباید تنها به برگزاری چنین محافل اکتفا کرد بلکه باید ازخانواده های شهدا نیزیاد و دستگیری کرد. 
دراین محفل پوهنیارسیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ نیزدرصحبتی خاطرنشان ساخت که برگزاری این نمایشگاه یاد آورخاطرات شهدای دفاع مقدس  و جنگ طولانی کشور است و امید وجود دارد که تمام رسانه ها ، تمام نهاد های مدنی ومردم ، درطول این هفته حرمت هفته شهید را نگهدارند.
وی افزود که رسانه ها دربخش و نشربرنامه های اسلامی و مخصوص هفته شهید که مناسب با روحیه مردم و هفته شهید باشد توجه کنند و همچنان کسانیکه کاروان هارا بخاطربرگزاری محافل مختلف به سطح شهر راه اندازی میکنند ، نظم را رعایت بکنند و تمام اصول را درنظربگیرند.
معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ اضافه کرد که خداوند منان همه ما را توفیق آن را بدهد که حرمت خون شهدا را نگهداری کنیم .
همینگونه دراین محفل واصل نورمهمند معین وزارت کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولین پیرامون مبارزات برحق شهدای کشورمعلومات داده ، حفظ ارزش ها و آرمان های شهدا را  امرمهم خواند و گفت که اضافه ازدومیلیون وارثان شهدا درکشور داریم و باید به خانواده های شهدا توجه و رسیده گی صورت بگیرد.
همینگونه دراین محفل رازمحمد دلیلی  و عبدالقادر خاکساری معاون کمیته فرهنگی دارالانشای جمعیت اسلامی افغانستان به نمایندگی این حزب ، موسی فریور سخنگوی بنیاد آزاده گان مسلمان افغانستان، گل محمد مختاری به نماینده گی حزب حرکت اسلامی، دکتورحشمت الله مجددی ، عبد الاحد موسوی معاون بنیاد وارثان شهدا افغانستان و جهان شاهی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل به ترتیب پیرامون مقام و جایگاه شهدا صحبت نموده گفتند که شهادت هنر مردان خدا است و هرکس که توفیق شهادت نصیب او شده است ، لایق مقام شهادت بوده است همینگونه آنان تاکید کردند که اگر امروز ما استقلال و آزادی دارم همه آن ازبرکت خون شهدا است و باید راه و آرمان های شهدا را تعقیب کنیم و این که شهادت ملت ها را ازاسارت نجات داده است .
آنان توجه به بازمانده گان و خانواده های شهدا را از وظایف اساسی دولت و مردم کشور دانستند .
دراخیراین محفل معینان وزارت های اطلاعات وفرهنگ و کارو اموراجتماعی نمایشگاه متذکره را افتتاح کرده و با جمع ازاشترا ک کنند ه گان ازغرفه های مختلف آن دیدن کردند.
این نمایشگا برای یک هفته به روی علاقمندان باز میباشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا