سیاست

اولین جلسه کمیسیون عالی محیط زیست پس از تشکیل حکومت وحدت ملی برگزار شد

کابل/6/قوس/باختر
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز اولین جلسه کمیسیون عالی محیط زیست را در قصر سپیدار برگزار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان به آژانس باختر: رییس اجراییه کشور، در سخنان آغازین جلسه، ابتدا از حضور اعضاء این کمیسیون برای برگزاری اولین جلسه اش بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی و همچنان بخاطر فعالیت این کمیسیون در چند سال گذشته در زمینه محیط زیست تشکر و قدردانی کرده و رسیدگی به وضعیت محیط زیست را یکی از جدی ترین مسوولیت های حکومت وحدت ملی خوانده و برتعهد اش برای آوردن اصلاحات هرچه بیشتر در حوزه فعالیت های محیط زیستی دولت تاکید کرد.
سپس، اعضای مجلس ، گزارش مفصل از وضعیت کنونی محیط زیست و میزان آلودگی کنونی آن در کشور و به ویژه در شهر کابل، ارایه کردند. همچنان از وضعیت رسیدگی به مشکلات محیط زیستی هر کدام نظر به مسوولیت و حوزه کاری ادارات مربوطه شان معلومات مفصل داده و پشنهادهای شان برای بهبود وضعیت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا در بزرگ شهرها و بخصوص در شهر کابل، ارایه کردند.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، در پایان جلسه به اعضای کمیسیون عالی محیط زیست، هدایت داد تا هر کدام در حوزه مربوطه شان اقدامات جدی و عاجل را روی دست بگیرند و همچنان برای بهبود وضعیت محیط زیست در کشور و جلوگیری از میزان آلودگی محیط زیستی در شهر کابل و دیگر بزرگ شهرهای کشور در جلسه بعدی طرح و پیشنهادهای تخنیکی شان را ارایه کنند.
کمیسیون عالی محیط زیست، به اساس مصوبه شماره (10) مورخ 26/1390 و مصوبه شماره (11) مورخ 02/04/1390 ایجاد گردیده است. وزرای زراعت، آبیاری و مالداری، صحت عامه، انکشاف امور شهری، ترانسپورت، معادن و پطرولیم و همچنان والی کابل، شاروال کابل، رییس شورای ولایتی کابل و اداره ملی حفاظت محیط زیست، تحت ریاست وزیر امور داخله آن وقت، اعضای کمیسیون عالی محیط زیست بودند.
طبق یک خبر دیگر:
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز در قصر سپیدار با غلام سخی حسن زاده رئیس اجرائیوی اداره انکشاف شهر جدید کابل و پنج تن از توسعه دهندگان بخش سکتور خصوصی که قبلاً قراردادهای نقاط مختلف شهر جدید را امضا کرده بودند، دیدارنمود.
اشتراک کنندگان نشست برنامه های کاری، پیشرفت و مشکلات خود را برای رئیس اجرائیه توضیح دادند. آنان از رئیس اجرائیه خواستند به مشکلات آنان رسیدگی نماید تا آنان کار خویش را در عملی ساختن برنامه آغاز نمایند.
رئیس اجرائیه با سپاسگزاری از تلاش ها و زحمات آنان، وعده سپرد تا جائیکه به حکومت ارتباط می گیرد، در حل مشکل آنان اقدام می کند. رئیس اجرائیه در ادامهء صحبت هایش افزود: عملی ساختن این پروژه در ایجاد شغل، سرپناه و سرمایه در سطح ملی به نفع کشور است.
بر مبنای یک خبر دیگر:
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، شامگاه امروز در اقامتگاه اش با شمار از بزرگان، موسفیدان و نمایندگان قوم گجر که از ولایت های مختلف به ملاقات آمده بودند، دیدار کرد.
سخنرانانِ این ملاقات، احراز کرسی ریاست اجراییه کشور را به داکتر عبدالله عبدالله تبریک گفتند و شکل گیری حکومت وحدت ملی را گامی برای بیرون رفت از بحران ناشی از بی عدالتی های انتخاباتی خواندند.
هم چنان سخنرانان این دیدار تاکید کردند که شورای سراسری قوم گجر، هم قبل از انتخابات و هم در زمان انتخابات در کنار داکتر عبدالله عبدالله بوده اند و در تمام مقاطع سیاسی از  خط و اهداف سیاسی شان حمایت های همه جانبه کرده اند و در آینده نیز در کنار شان و در خط سیاسی شان استوار خواهند ماند.
این ملاقات کنندگان، از نارسایی های اجتماعی – سیاسی در سیزده سال گذشته شکایت کرده و از داکتر عبدالله عبدالله هم به عنوان رهبری سیاسی و هم به عنوان مقام ریاست اجراییه، خواستار رسیدگی جدی و عملی به نارسایی ها و بی عدالتی های اجتماعی – سیاسی شدند.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، از تلاش و حمایت های همه جانبه مردم در تمام دوره های مبارزات سیاسی قدر دانی کرده و افزود: "حکومت وحدت ملی، فرصتی برای تامین عدالت اجتماعی – سیاسی در کشور است. گرچه تاهنوز کابینه تشکیل نشده است، اما تلاش ما این است که در روزهای آینده روی اعلام کابینه توافق نهایی صورت بگیرد. انشاالله وعده ما این است که با نهایی شدن کابینه، حکومت وحدت ملی را طوری بسازیم که پایانِی باشد به نارسایی های که شما مردم از آن شکایت دارید. تعهد ما این است که نیروهای شایسته و با درایت هیچ بخش از افغانستان مورد بی عدالتی قرار نگیرد".

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا