سیاست

کمیسیون شکایت های انتخاباتی : تهدید و زورگویی برخی نامزدان انتخابات پارلمانی هیچ تاثیری روی کار آنان نخواهد داشت

کابل 10 اسد  /  باختر
سخنگوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی گفته است که نهاد های انتخاباتی ، کمیسیونی را برای بررسی شکایت ها در پیوند به نامزدانی که فرماندهی گروه های مسلح غیرقانونی را بردوش دارند، ایجاد کرده اند.
این کمیسیون می‌گوید، کار بسیاری از دوسیه ها  پایان یافته است و تا هفته آینده این فهرست اعلام خواهد شد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : علی رضا  روحانی سخنگوی  کمیسیون شکایت های انتخاباتی به رسانه های گفته است که  بربنیاد کارشیوۀ تازه کمیسیون ویژۀ بررسی نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان فهرست نام‌های نامزدانی که با گروه‌های مسلح غیر قانونی پیوند دارند در هفته آینده همگانی خواهد شد.
به گفته وی بر بنیاد کار شیوۀ تازه پس از این کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی تنها در بارۀ نامزدانی تصمیم خواهد گرفت که در برابر شان شکایت وجود دارد و نیز فیصله شده است که تصمیم نهایی در بارۀ این نامزدان بر بنیاد تفاهم اعضاء گرفته شود
این نهاد اعلام کرده است که کمیسیون ویژه بیش از دوصد شکایت را زیر بررسی دارد.
همچنان کمیسیون وِیژه  از نهاد‌های امنیتی و مسوول در باره تمامی نامزدانی که در برابر شان شکایت‌هایی وجود دارند اطلاعات خواست و این نهاد‌ها باید تا ۲۴ ساعت به نامه‌های کمیسیون پاسخ دهند تا راه برای اعلام فهرست نام‌های این نامزدان هموار شود.
در همین حال ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی پخش شده است نشان می‌دهد که ملا تره خیل عضو کنونی ولسی جرگه و نامزداحتمالی   انتخابات پیشرو دریک تماس تلفنی با معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی به حکومت هشدار می‌دهد که اگر نامش از فهرست نامزدان بیرون کشیده شود در برابر این تصمیم خواهد ایستاد.
ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شده، نشان می‌دهد که تره‌خیل محمدی، عضو مجلس نمایندگان، هشدار می‌دهد که در صورت حذف او از فهرست نهایی، رییس این کمیسیون را از کابل بیرون خواهد کرد.
این درحالیست که اعضای کمیسیون شکایت های انتخاباتی با واکنش به هشدار تره خیل محمدی گفته اند که این  عمل نماینده مردم درولسی جرگه غیر منطقی وخلاف قانون  میباشد.
سخنگوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی  تاکید دارد که تهدید و زورگویی برخی نامزدان انتخابات پارلمانی هیچ تاثیری روی کار آنان نخواهد داشت.
با این حال، نهادهای حقوق بشر می‌گویند نام های کسانی که افراد مسلح غیر قانونی دارند و نیز نام‌های کسانی که مرتکب جرم‌های دیگر شده اند نباید در فهرست نهایی نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان راه یابند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا