فرهنگ

ناشران افغانستان درنمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت آلمان اشتراک کردند

کابل باختر19 میزان
درشصت و ششمین  نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت آلمان، به شمول افغانستان  ناشران یکصد کشور جهان اشتراک کرده اند .
به گزارش آژانس باختر: شصت و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امسال با اشتراک ۱۰۰ کشور جهان و ایجاد هفت هزار غرفه، توسط فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان به تاریخ  ۱۶میزان سالروان افتتاح شد.
این نمایشگاه بین المللی برای پنج روز  گشایش یافته که سه  روز اول نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بازدید کننده گان تجاری ، متخصصان صنعت چاپ و نشر اختصاص دارد و ۲ روز آخراین نمایشگاه کتاب به روی بازدید کننده گان عام بازمیباشد.
این اولین بار است که انتشارات داخلی افغانستان به شکل مستقیم دراین نمایشگاه بزرگ بین المللی با یک غرفه و پانزده عنوان کتاب شرکت میکند در سال ۲۰۱۳ انتشارات عرفان که در کشور ایران فعالیت دارد در این نمایشگاه حضور داشت.
انتشارات عازم ،  یگانه غرفۀ را به نام افغانستان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اختصاص داده و ۱۵ عنوان کتاب را به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی به نمایش گذاشته است.
به گفته  اجمل عازم، رییس اتحادیه ناشران افغانستان و مسوول انتشارات  عازم  ،  قرار بود انتشارات  خیام  نیز در نمایشگاه فرانکفورت شرکت کند، اما به دلیل تکمیل نکردن اسناد مورد نیاز نتوانست ویزه آلمان را دریافت کند.
وی نقش افغانستان را در این نمایشگاه بسیار کمرنگ خواند و گفت: «امسال ما فقط خواستیم حضور خود را نشان بدهیم که افغانستان هم در این زمینه کار می‌کند.
نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در جهان است که هر سال یک مهمان ویژه دارد و  امسال کشور فنلند مهمان ویژه است و بیش از ۲۱۰ عنوان کتاب در مورد فنلند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا