سیاست

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهورکشور در دیدار با شاگردان ممتاز کانکور: نسل جوان ما باید افغانستان ‌شمول فکر کند

کابل باختر 5 سنبله
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان امروز طی دیداری با شاگردان ممتاز کانکور امسال، آنان را مورد تقدیر قرار داد.
به اساس  معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر گل‌خانۀ ارگ انجام شد، ابتدا نجیب‌الله خواجه‌عمری وزیر تحصیلات عالی صحبت کرد و ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس‌جمهور از تحصیلات عالی کشور، گفت که تیم کانکور برای برگزاری امتحانات شفاف، تلاش‌های زیادی انجام داد و کانکور امسال، کمترین چالش را به همراه داشت.
وی با اشاره به اینکه روند کانکور، اعتماد مردم را به خود جلب کرده، افزود که وزارت تحصیلات عالی از برترین‌های کانکور امسال، حمایت‌های تشویقی کرد و برای برخی از آنان، بورسیه‌های تحصیلی نیز در نظر گرفته‌شده است. 
سپس، تهمینه پاینده اول نمرۀ عمومی کانکور سال ۱۳۹۷ به نمایندگی از شاگردان ممتاز کانکور صحبت کرد و ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس‌جمهور، گفت که نسل جوان مسئولیت دارد تا در هربخش بهترین باشد و در کنار تعلیم، تربیت هم در اولویت‌های شان قرار دارد.
رئیس‌جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های آنان، گفت: وعدۀ که به شما داده بودیم، شفافیت در کانکور بود و امروز جلو مداخله در کانکور گرفته شده و مسئولیت همۀ ما است که شفافیت در همه روند‌ها را به وجود آورده و حفظ کنیم.
رئیس‌جمهور افزود: نسل جوان ما باید افغانستان‌شمول فکر کنند، کشور خویش را بهتر بشناسند و با کسب تحصیل، کوشش نماید که چگونه زندگی مردم را تغییر دهد.
رئیس‌جمهور کشور با تاکید بر اینکه جوانان ممثل افغانستان اند، گفت که نسل جوان مالکیت حال و آیندۀ کشور را باید داشته باشد و از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در داخل و خارج به وجود آمده، برای کسب دانش و بلندبردن سویۀ علمی خویش، استفاده کنند.احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا