جامعه

کار احداث سرک فیض آباد الی بهارک سی درصد پیش رفته است

 

فیض آباد باختر 9 ثور

کار احداث سرک شهر فیض آباد الی بهارک ولايت بدخشان به طول چهل وچهار کیلومتر که یک سال قبل آغاز شده بود سی درصد پیش رفته است.

انجنیر محمد آصف مسوول شرکت سرک سازی جی ، آر ، سی – که کار احداث این سرک را به دوش دارد به آژانس باختر گفت: درمسیر این سرک شش پل اساسی ودو صد پلچک که یکصدو پنجاه ویک پلچک آن کانکریتی و چهل ونه پلچک دیگر آن سنگ کاری میگردد که معبر اولی درمنطقه خواجه ابدال به طول  یکهزار پنجصد متر و معبر دومی درقریه خانقای ولسوالی بهارک به طول بیست الی سی کیلو متر نيز در مسير اين جاده به طور پخته و اساسی اعمار میگردد.

جنرال نظر محمد شاروال فیض آباد میگوید، تاکنون به خاطر ماستر پلان شهر کهنه فیض آبادو عبور این سرک از این مسیر هفتصدو پنجاه وچهار دکان و منزل مسکونی تخریب گردیده است که قبلا" به كمك بانک جهانی این منازل و دكانها استملاک گردیده بود.

شاروال شهر فیض آباد درمورد کسانیکه خانه های شانرا درجریان تطبیق ماستر پلان شهر درمسیر این سرک از دست میدهند گفت، یک کمیسیون مختلط از ارگانهای دولتي تعیین گردیده تا براي هر يك از مالكان خانه های كه تخریب میگردد، سه ونیم بسوه زمین رهایشی توزیع نماید .

كار این سرک به امتداد شاهره ابریشم ادامه دارد و قرار است کار مرحله دوم آن الی ولسوالی اشکاشم امتداد یابد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا