امنیت

هشدارمسوولان محلی هرات به دهقانانی که کشت وکار مواد مخدرمی کنند

شهرهرات 13 حوت باختر
مسولان درولایت هرات میگویند : دهقانانی که مبادرت به کشت مواد مخدر نمایند را به نهادهای عدلی وقضایی معرفی خواهند کرد.
همزمان بابرگزاری جلسه ماه‌ وار کمیته فرعی ولایتی مبارزه باموادمخدر، وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در سطح این ولایت مورد بررسی قرار گرفت.
غلام جیلانی دقیق رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر گفت:"  در شماری از ولسوالی‌های که کوکنار کشت شده بود مردم به شکل داوطلبانه اقدام به تخریب آن نموده و این ریاست در تلاش محو این کشت می‌باشد.
در همین حال ولسوالان حاضر در این جلسه گزارش‌های کاری شان را ارائه نموده گفتند که با تمام توان در راستای محو کشت کوکنار در هرات کار نموده و خواهان توجه بیشتر اداره‌های سکتوری به برنامه‌های انکشافی در ولسوالی‌های مختلف بخاطر جایگزین کردن کشت کوکنار می‌باشند.
محی الدین نوری معاون مقام ولایت هرات گفت که اداره محلی اراده قاطع برای از بین بردن کشت کوکنار دارد و ولسوالان مکلف به مبارزه جدی با این کشت نامشروع اند.
درین جلسه فیصله شد تا گزارش روشنی از قاچاق مواد مخدر که بر محور ولسوالی‌های مختلف صورت می‌گیرد ترتیب گردد تا با در نظر گرفتن آن اقدام به مبارزه با قاچاق مواد مخدر در هرات صورت گیرد.
قرار است به منظور حل مشکل شفاخانه‌های تداوی معتادین و افزایش ظرفیت این شفاخانه‌ها نیز اقداماتی در هم‌آهنگی با وزارت صحت عامه کشور صورت گیرد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا