سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: امید است بن بست پیش آمده در پروسه انتخابات با گفتگو های سازنده از میان رود

کابل باختر 5 سرطان
معاون اول  ریاست جمهوری امروز در دیدار با نماینده ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و پاکستان روی پروثه لنتخابات در کشور بحث نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار  محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری گفت من آرزو دارم تا بن بست پیش آمده در روند انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در افغانستان در نتیجۀ گفتگو های سازنده میان طرفین در همکاری با دوستان بین المللی افغانستان و از جمله ایالات متحده امریکا از میان برداشته شود.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که موفقیت روند انتخابات به عملکرد شفاف و روشن نهادهای مربوط به انتخابات در افغانستان پیوند دارد زیرا تعمیل شفافیت در روند انتخابات منتج به حکومتی خواهد شد که مردم در انتخابات با دادن رای شان به آن مشروعیت بخشیده اند و من در این زمنیه از هیچگونه همکاری و تلاش دریغ نخواهم کرد.
همچنان در این دیدار جیمز دابینز نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز اظهار امیدواری کرد که مردم افغانستان در نتیجۀ برآیند روند یک انتخابات شفاف بتوانند به ثبات و آرامش بیشتر دست یابند.
وی افزود که جامعه جهانی از تلاش هایی که بتواند رای های پاک و ناپاک را از هم جدا کند و پایان موفقیت آمیز انتخابات افغانستان را نوید بدهد حمایت می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا