آموزش

وزارت مواد مخدر برای محصلان غور لیلیه میسازد

فیروزکوه باختر 10 عقرب
سنگ تهداب لیلیه موسسه تحصیلات عالی دولتی غور به کمک مالی وزارت مبارزه با مواد مخدر گذاشته شد .
درمراسمی که به این مناسبت درفیروزکوه برگزار شده بود والی غور ،شماری از مسوولان وبزرگان محلی ونماینده وزارت مبارزه بامواد مخدر حضور یافته بودند،سیما جوینده والی غور با ابراز خرسندی از وزارت مبارزه بامواد مخدر  به خاطر اختصاص این پول  وآغاز این پروژه را گامی مثبت در زمینه تقویت تحصیلات عالی دراین ولایت خواند  .
وی گفت که این لیلیه برای محصلان اناث ساخته میشود وفرصتی است که زمینه تحصیل محصلان دیگر ولایات را درفیروزکوه فراهم میکند.
والی غور از وزارت تحصیلات عالی خواست تا به خاطر ساخت تعمیر تدریسی این موسسه وافزایش  پوهنځی هابه صورت جدی توجه کند وامکانات موردنیاز را دراختیار این نهاد قرار دهد.
عطا الله فاضل یار رئیس موسسات تحصیلات غور گفت که این تعمیر  با هزینه یک میلیون دالر کمک وزارت مبارزه بامواد مخدر در دو بلاک جداگانه دریک سال آینده  ساخته میشود .
به گفته وی، این دوساختمان دارای 44 اتاق خواب وهمچنان حمام وسالون غذاخوری میباشد وظرفیت بودوباش بیش از 220 محصل رادارد.
قابل یاد آوریست که این موسسه ازچهار سال پیش به این طرف درشهر فیروز کو ه مرکز ولایت غور فعالیت دارد ودارای پوهنځی تعلیم وتربیه وهشت دیپارتمنت دررشته های کیمیا، ریاضی ، بیالوژی ،کمپیوتر ساینس ،فزیک ، ادبیات دری ، انگیسی وثقافت اسلامی میباشد که زمینه تحصیل 895 محصل از جمله117 تن از دختران را فراهم  ساخته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا