اقتصاد

سیستم خدمات الکترونیکی مالیات به منظور ایجاد تسهیلات به مالیه دهندگان، افتتاح شد

کابل باختر 9 اسد
ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، سیستم خدمات الکترونیکی مالیات را امروز  به منظور تسهیل روند ها در عرصه تصفیه مکلفیت های مالیاتی، سطح اطاعت پذیری دواطلبانه و افزایش عواید ملی در هوتل انترکانتیننتال افتتاح کرد.
به گزارش آژانس باختر، در محفلی که به این مناسبت برگزار شد اسماعیل رحیمی، معین پالیسی و مسلکی وزارت اقتصاد، ،  معاون اتاق تجارت و صنایع،  رئیس اتاق صنایع و معادن، روسای اجرائیه اتاق تجارت زنان،  رئیس اتاق تجارت بین المللی، نمایندۀ اتحادیۀ ملی پیشه وران، رئیس ادارۀ سوابق و شماری از مالیه دهندگان اشتراک داشتند.
در این محفل آمنه احمدی، رئیس عمومی عواید وزارت مالیه ،  ایجاد  سیستم خدمات الکترونیکی مالیاتی را یکی از دستاوردهای بزرگ نامیده گفت که افتتاح سیستم خدمات الکترونیکی مالیات باعث تغییر کلی در اداراه های مالیاتی وزارت مالیه می شود. وی از نمایندگان بخش خصوصی به خصوص مالیه دهند گان درخواست کرد تا با وزارت مالیه در این راستا همکاری جدی کنند.
بعد اسماعیل رحیمی، معین وزارت اقتصاد گفت که این ابتکار وزارت مالیه به منظور تطبیق اصلاحات، بهبود وضعیت بخش خصوصی، تصفیه مالیاتی، جلوگیری از جرایم مالیاتی، اظهار نامه های بخش خصوصی ایجاد شده است و  می تواند به طور بیست چهار ساعته خدمات الکترونیکی مالیاتی را انجام دهد.
نمایندگان اتاق های متذکره و بخش  خصوصی با تشکر از این ابتکار ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، افتتاح سیستم خدمات الکترونیکی مالیات را یک قدم نیک در عرصه ایجاد تسهیلات خدمات بهتر برای مالیه ده و بخش خصوصی دانست و افزودند که وزارت مالیه با بخش خصوصی روابط نزدیکی دارد. وی اضافه کردند که افتتاح سیستم خدمات الکترونیکی باعث شفافیت و تقویت نظام مالیاتی خواهد شد.
قابل تذکر است که اظهار نامه های آنلاین در جلسۀ مؤرخ ۱۸ سرطان سال جاری مورد تصویب کابینه افغانستان قرار گرفت که باعث کاهش روند تصفیه مالیاتی، جلوگیری از ازدحام مراجعین، خانه پری آنلاین اظهارنامه ها، سنجیش دقیق مالیات، جلوگیری از فساد و ضیاع وقت مالیه دهندگان می شود. نازیلا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا