جامعه

از میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام در جوزجان گرامی داشت شد

شبرغان/ 18 عقرب/ باختر
از میلاد حضرت محمد (ص) در مرکز و ولسوالی های جوزجان با راه اندازی ختم های قرآن عظیم الشان، حلقه های ذکر، نعت خوانی ها ، دعا و درود بر روان پاک آن حضرت (ص) گرامیداشت شد .
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر،  سخنرانان  در این محافل با یاد آوری از مبارزات آن حضرت(ص) در راه اسلام، حق و عدالت و رهنمایی بشریت به راه حق، از امت مسلمه آن حضرت (ص) خواستند که با ایمان کامل و وفا داری به تعهدات آن حضرت (ص) در برابر خداوند (ج) و دین برحق اسلام استوار و پایدار باشند و با اخوت اسلامی و همدیگر پذیری در راه حق و عدالت و خیر و فلاح اسلام عزیز خدمت کنند .
مولوی عبدالرحیم اسلامیار، رییس حج و اوقاف جوزجان در یکی از خطابه های روز جمعه در شهر شبرغان به همین مناسبت گفت : به گفته پیامبر بزرگ اسلام که فرموده اند (کسی که امانت داری در او نباشد ایمان ندارد و کسی که وفا به عهد ندارد دین ندارد)، هر یک از ما و شما در عهد و پیمانی که برای وطن، مردم و اسلام عزیز سپرده ایم، باید به آن وفا دار باشیم و طوری عمل کنیم که رضای خالق یکتا و امت مسلمه در آن نهفته باشد.
مولوی عین الدین، یکی از علمای دین می گوید که باید رفتار و کردار ما طوری باشد که ضرر ما به سایر مسلمانان نرسد، زیرا به گفته پیامبر بزرگ اسلام ( آن کس نزد خداوند محبوب تر است که برای بندگان سودمنتر است.
مفتی محمد رسول مجهز، یک دیگر از علمای دین در جوزجان می گوید: تنها ما با برگزاری محافل و خیرات ها از روز میلاد با سعادت حضرت محمد ص تجلیل و بزرگداشت نکنیم بلکه با استفاده از احادیث آن حضرت (ص) رفتار ، کردار و اخلاق خویش را آراسته کنیم و برای وطن ، مردم خود مصدر خدمت شویم.
وی همچنان جنگ را از دیدگاه دین مقدس اسلام مردود خواند و افزود که تنها و تنها خداوند بزرگ حق دارد که نفس انسان را که خود او برای انسانها عنایت فرموده اند، بگیرد و هر کس دیگری که نفسی را خاموش می کند، قاتل است و نزد خداوند بزرگ در زمره گناهان کبیره شمرده می شود. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا