جامعه

سیلاب ها درسمنگان خساراتی را به وجود آورده است

ایبک باختر 20 جوزا
سیلاب درچهارولسوالی سمنگان  دیروز دهها منزل را ویران کرد ویک تن را هلاک  ساخت .
این سیلاب ها درولسوالی  های دره صوف پایین ، دره صوف بالا ، خرم سارباغ وروی دو آب جاری شده زمین های زراعتی زیادی را خساره مند ساخته است .
فخرالدین  مبارز ولسوال  دره صوف  پایین ولایت سمنگان  به آژانس باختر گفت که سیلاب ها از قریه لعل خیل این ولسوالی  یک چوپان را که مصروف رمه چراندن بود برده وجسد وی درولسوالی  کشنده ولایت هم جوار بلخ به دست آمده است .
نامبرده  افزود که سیلاب دراین قریه ،شماری مواشی را باخود  برده و برخی منازل را نیز منهدم  ومتضرر نموده که بعداز تحقیقات  ، معلومات دقیق درمورد  واضح خواهد شد .
همچنان فضل الدین جسور ولسوال  دره صوف بالا می گوید: دراثر جاری شدن  سیلاب ها درقریه بینی متک این ولسوالی نه منزل تخریب گردیده است .
عبدالله مجاهد ولسوال خرم سارباغ گفت که سیلاب درمنطقه سارباغ این ولسوالی  ده منزل را منهدم ومتضرر نموده وحاصلات برخی زمین ها را نیز  از بین برده است .
از سوی هم رجب علی یوسفی رئیس مبارزه با حوادث  طبیعی سمنگان ضمن تائید اظهارات منابع متذکره گفت که سیلاب ها در ولسوالی  روی دو آب خساراتی زیادی را متحمل  شده است .
وی اضافه کرد که به منظور بررسی خساره وارده از این سیلاب ها یک هیئتی را به استقامت  ولسوالی های  روی دو آب  وخرم سارباغ وگروپ دیگر  را به استقامت ولسوالی های  دره صوف  بالا ودره صوف پایین  توظیف گردیدند که بعد از سروی میزان  خساره راتعیین نموده تا بعد از دریافت  میزان خساره  با سیلاب  زده گان  مساعدت های ضروری صورت خواهد گرفت .
این درحالیست که حدود یک ماه قبل نیز سیلاب ها  درمرکز  این ولایت  و ولسوالی  خرم سارباغ چهل وچهار منزل را منهدم  نموده وبرخی زمین های زراعتی رانیزمتضرر کرده بود .
با سیلاب زده گان کمک های مواد خوراکی وبرخی مواد دیگر صورت گرفته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا