سیاست

رییس اجراییه کشور :برخلاف گذشته تعریف روشن از دوست و دشمن داریم

کابل 8 حوت باختر
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با شماری از اعضای "روند روشنفکران افغانستان" دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،  دراین دیدار نخست، اعضای روندِ روشنفکران افغانستان، ضمن حمایت همه‌جانبه از حکومت وحدت ملی، دربارۀ چالش‌ها و مشکلات جوانان کشور صحبت کردند.
آنان بیکاری و نبود شغل را بزرگترین چالش در برابر جوانان افغانستان خوانده و از رییس اجراییه کشور خواستند در این زمینه توجه نماید.
سپس، داکتر عبدالله عبدالله، با قدردانی از تلاش‌های روند روشنفکران افغانستان تأکید کرد که رهبری حکومت، برنامه‌هایی را روی‌دست دارد که با تطبیق آن، بخش کلان مشکلات مردم به ویژه جوانان حل خواهد شد.
رییس اجراییه کشور از نقش جوانان در نظام یاد کرد و گفت که جوانان در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی سینه‌های‌شان را سپر ساخته اند و بزرگ‌ترین سد در برابر دشمنان می‌باشند.
داکتر عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد: مخالفان مسلحی‌که از همین آب و خاک هستند، متوجه اشتباه‌شان شوند و با پیوستن به روند صلح، برای همیش به جنگ در کشور خاتمه دهند.
رییس اجراییه کشور تعدیل قانون اساسی را نیاز مبرم و خواست مردم افغانستان دانست و تأکید کرد که یگانه راه برای تعدیل قانونی اساسی، برگزاری لویه جرگه می‌باشد.
داکتر عبدالله عبدالله، جوانان را به مبارزه با تعصب و تبعیض فراخواند و از آنان خواست که با ایجاد فضای همدلی و همسو با تعالیم والای اسلامی، با این پدیدۀ شوم مبارزه کنند.
در همین‌حال، رییس اجراییه کشور، دیدگاه حکومت وحدت ملی در راستای مبارزه با تروریزم را واضح و روشن عنوان کرد و گفت که برخلاف حامد کرزی  رییس جمهور پیشین که تعریف واضح از دوست و دشمن نداشت، رهبری حکومت وحدت ملی، دوست را دوست و دشمن را دشمن می‌داند و بر مبارزه همه‌جانبه با دشمنان تأکید می‌نماید.
داکترعبدالله عبدالله با بیان این‌که آماد‌گی‌های لازم برای مقابله با تهدیدها و توطیه‌های دشمنان گرفته شده، اضافه کرد که رهبری حکومت وحدت ملی و نیروهای امنیتی کشور، به دفاع از مردم خویش متعهد هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا