اقتصاد

برای مالداران و دهقانان سمنگان مواد غذایی توزیع شد

ایبک / باختر/ 2/ حوت

توزیع مرحله دوم مواد غذایی و تخم اصلاح شده بذری در ولایت سمنگان ازطریق وزارت زراعت آغازگردید.

سید رفیع الله روشن زاده سرپرست ریاست زراعت و آبیاری ولایت سمنگان گفت که یک هزارو سه صدو هفتاد و پنج تن گندم و تخم های اصلاح شده بذری که ازطریق وزارت زراعت آماده گردیده برای پنج هزار خانواده دهقان و مالدار این ولایت اختصاص داده شده است .

به گفته اواین مواد شامل یک هزار تن گندم خوراکی ، دوصدو پنجاه تن تخم اصلاح شده بذری ، یکصدو هفتاد و پنج تن برنج میباشد که آنان این مواد را به اساس نفوس و ساحه زمینداری باشنده گان مرکز وولسوالی های شش گانه سمنگان سهمیه بندی و امروز توزیع آنرا آغاز نمودند.

محمد صدیق عزیزی سخنگوی والی سمنگان میگوید بررسی هائیکه در سالروان از سوی مسوولین مرکز وولسوالی های این ولایت انجام یافته بود پنج فیصد از باشنده گان این ولایت به مشکلات جدی کمبود مواد غذایی مواجه بودندکه باید برای آنان مواد غذایی طور رایگان توزیع میگردید.

او گفت اما آنان در طی سه ماه گذشته توانسته اند از طریق وزارت زراعت به پانزده هزار خانواده مقدار چهارهزار و یکصدو بیست و پنج تن مواد غذایی که شامل سه هزار تن گندم خوراکه هفتصد وبیست و پنج تن تخم بذری و سه صدو هفتاد و پنج تن برنج میشود ، از طریق موسسه دبلیو ، اف ، پی و برای هفت هزار خانواده مقدار یک هزار و پنجاه تن گندم خوراکه توزیع نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا