اقتصاد

بهره گیری پروژه آبیاری تفریحگاه تپه فرحت

پلخمری / باختر/ 2/ جوزا
باایجاد پروژه آبیاری و بازسازی کاردربرابر غذا تفریحگاه تپه فرحت ولایت بغلان از تخریب و ازبین رفتن قسمی این تفریحگاه جلوگیری به عمل آمد.
با ایجاد پروژه مذکور افزون برحفظ و انکشاف سرسبزی تفریحگاه تپه فرحت زمینه اشتغال برای سه صدو هفتاد وهفت تن از جوانان بیکار برای مدت پنج ماه نیز مهیا گردیده است.
غلام قادر رییس دستگاه نساجی افغان پلخمری طی مصاحبه به خبرنگار محلی آژانس باختر درولایت بغلان گفته است که تپه فرحت یگانه تفریحگاه باز و وسیع درولایت بغلان میباشد که درنتیجه جنگ و نا امنی های دهه شصت تخریب و ازبین رفته و باردوم درسال 1385 به کمک وهمکاری بنیاد انکشافی آغا خان با غرس بیش از شصت هزار اصله نهال های زینتی در سه صد جریب زمین مجدداً احیا و ایجاد گردید.
وی افزود: متاسفانه پس از احیا و بازسازی این تفریحگاه نسبت عدم موجودیت سیستم مراقبتی منظم آبیاری نهال های آن روبه خشکیدن نهاده و درحدود بیست فیصد نهال ها ازبین رفته است .
رییس نساجی علاوه کرد ، به منظور جلوگیری از خشکیدن سایر نهال های این تفریحگاه، پروژه کار دربرابر غذا به همکاری بخش سازمان غذائی جهان افزون برپروسه آبیاری منظم نهال های این تفریحگاه به تعداد بیست هزار حلقه چقورک های دیگر جهت غرس نهال برای سال آینده نیز آماده میگردد.
به گفته منبع، دراین پروژه برای مدت پنج ماه برای سه صدو هفتادو هفت نفر هرماه برای هرکارگر شصت و پنج کیلوگرام گندم ، هفت کیلو روغن ، ده کیلو دال نخود و نیم کیلو نمک طعام توزیع میگردد.
رییس حفظ محیط زیست ضمن ابراز خورسندی از ایجاد این پروژه نقش آن را درامر حفظ و سرسبزی و جلوگیری از خشکیدن درختان  تفریحگاه تپه فرحت مهم و اساسی خوانده گفت که با آغاز پروسه آبیاری این تفریحگاه طروات و تازه گی به درختان نمایان گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا