امنیت

دولت باید مانع راه اندازی تطبیقات نظامی طالبان گردد

پلخمری / باختر/ 5/ جدی
طالبان در دند غوری مربوط شهر پلخمری تحت نظر نظامیان پاکستانی همه روزه غرض ارتقاء ظرفیت های نظامی شان تطبیقات نظامی را انجام میدهند.
یکی از تطبیقات مهم و گسترده طالبان درقریه منگل های دند غوری بود که هفته قبل تحت نظر مشاوران نظامی پاکستانی درساحه یاد شده انجام یافت .
دو باشنده ولسوالی دهنه غوری که نخواستند از آنان نام برده شود تحرکات طالبان را تحت نظر مشاوران پاکستانی انجام میدهند تقبیح نموده از دولت میخواهند که خاموشی شان دربرابر این تحرکات غفلت و سهل انگاری به حیات مردم میباشد زیرا همین اکنون در ساحات تحت حاکمیت طالبان در دهنه غوری و دند غوری ولایت بغلان یک وحشت حاکم بوده و هیچ خانواده صاحب جان و مال و ناموس خود نبوده و افراد طالبان هر آنچه میخواهند بدون ممانعت میتوانند انجام دهند.
دو تن از باشنده گان ساحات یاد شده که از ذکر نامشان جداً خود داری کردند میگویند: ما از دولت میخواهیم تا عملیات های تصفیوی را قبل از سرسبزی درختان درساحات یاد شده آغاز و بر ادامه وحشت طالبان خاتمه بخشد.
درهمین حال ذبیح الله شجاعی سخنگوی قوماندانی امنیه بغلان ضمن تائید این مسایل به آژانس باختر گفت: تحرکات طالبان درساحات مذکور وجود دارد اما از راه اندازی عملیات قریب الوقوع تصفیوی غرض واپس گیری ولسوالی دهنه غوری و دندغوری پلخمری نیز سخن به میان آورده افزود که طی زمستان سالروان ساحات نا امن ازجمله دندغوری و ولسوالی دهنه غوری از موجودیت طالبان کاملاً پاکسازی خواهد شد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا