سیاست

رئیس جمهور حامد کرزی با معاون وزارت خارجه جاپان، دیدار کرد

کابل باختر 25 چوزا

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با رایوجی یامانی معاون وزارت خارجه جاپان دیدار کرد. به اساس معلومات دفتر سخنگوی رییس جمهور به آژانس باختر، در این دیدار که عصر امروز در ارگ انجام شد، معاون وزارت خارجه جاپان ضمن اینکه کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا را در کابل موفقانه ارزیابی نموده گفت که رهبری مدبرانه شما باعث موفقیت کنفرانس امروزی شد و این امر باعث علاقمندی و دلگرمی بیشتر کشور های اشتراک کننده گردید.

موصوف همچنان در مورد آماده گی های کشورش در رابطه به کنفرانس قریب الوقوع توکیو به رئیس جمهوری اسلامی افغانستان معلومات داد.

رئیس جمهور کشور ضمن تشکری از اشتراک معاون وزارت خارجه جاپان، کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا را در کابل، گفت که من خرسندم و برای ما جای افتخار است که وزرای خارجه بیش از 40 کشور جهان و سازمان های بین المللی و منطقوی در این کنفرانس اشتراک کردند.

حامد کرزی با اشاره به کنفرانس توکیو گفت که این بار اول نیست که جاپان کنفرانس مهم بین المللی را در ارتباط به افغانستان میزبانی می کند. کشور دوست جاپان در طول ده سال گذشته کمک های سخاوتمندانه ای به افغانستان کرده است.

رئیس جمهور گفت که پرستیژ و جایگاه خاص که جاپان در میان کشور های جهان دارد و همچنان پلان و دورنمای اقتصادی را که حکومت افغانستات برای کنفرانس توکیو طرح کرده است، باعث موفقیت کنفرانس توکیو خواهد گردید.

حامد کرزی افزود که افغانستان پس از امضای سند های همکاری های ستراتیژیک با برخی از کشور های جهان و اشتراک موفقانه اش در اجلاس سران همکاری های شانگهای در چین، حمایت قوی جامعه جهانی را بدست آورده است.

رئیس جمهور گفت که اکنون بر افغانهاست تا در زمینه تقویت نهاد های دولتی، حکومتداری خوب و محو فساد اداری بیشتر از پیش تلاش نماید و از فرصت های که بدست آمده است، استفاده اعظمی کند.

در اخیر معاون وزارت خارجه جاپان، گام ها و تصامیم اخیر برداشته شده در مورد قضیه کابل بانک را توسط حکومت افغانستان، ستایش نمود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا