سیاست

تحت ریاست رئیس جمهور غنی، جلسه ای به منظور آماده گی ها برای برگزاری نشست کشور های کمک کننده، دایر گردید

کابل باختر 2 سنبله
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، جلسه ای به منظور آماده گی ها برای برگزاری نشست مقامات عالی رتبه کشور های کمک کننده به افغانستان، دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این جلسه که دیروز در ارگ انجام شد، روی اجندای این نشست قریب الوقوع که تمرکز آن بیشتر بالای تقویت بخش اقتصادی افغانستان می باشد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در جلسه در رابطه به مصمم بودن حکومت افغانستان در قبال تعهداتش برای مردم و جامعه جهانی و پذیرفتن مشکلات و پیشنهادات بخاطر راه های حل عملی مشکلات تاکید گردید.
به همین ترتیب مورد عملی سازی مثیاق شهروندی، چالش های مالی و رفتن به سوی خود کفایی اقتصادی، نقش بخش خصوصی و جامعه مدنی در پویایی اقتصاد، شناسایی اولویت های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت افعانستان برای تقویت اقتصاد، اصلاحات در عرصه های مختلف حکومتداری از جمله بخش بانک داری، حکومت داری، اصلاحات انتخاباتی، اصلاح نظام عدلی و قضایی و تطبیق پالیسی حکومت وحدت ملی بخاطر عملی ساختن مواد برنامه خودکفایی حکومت افغانستان، بحث گردید.
همچنان در مورد پیام هایی که باید به کشور های کمک کننده از سوی دولت افغانستان در بخش های معادن، زراعت، تجارت، انکشاف شهری و حکومتداری محلی، داده شود، صحبت گردید.
رئیس جمهور در این جلسه به اشتراک کننده گان در مورد مشکلات در عرصه های مختلف از جمله مواد مخدر، فساد اداری، چالش ها در برابر سرمایه گذاران و تاجران، تداخل کاری میان وزارت خانه ها و همچنان عدم شناخت شماری از نهاد های بین المللی از اولویت ها و مشکلات افغانستان، معلومات داد.
رئیس جمهور غنی به مسئولان مربوط هدایت داد تا پیشنهادهای مشخص شانرا بخاطر حل مشکلات در نشست قریب الوقوع مقامات عالی رتبه کشور های کمک کننده، ارائه نمایند.
رئیس جمهور به آنان گفت که حین تهیه پیشنهادهای شان باید نقش ملموس زنان، جوانان و فقرا را مد نظر بگیرند و تصامیم شانرا بر اساس یک اجماع اتخاذ نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا