سیاست

حامد كرزی :تروریزم تهیدید بزرگ برای افغانستان است

کابل باختر 3 ثور
حامد كرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان كه در حال حاضر در آلمان به سر میبرد، در مصاحبه های جداگانه با تلویزیون (زی – دی – اف) آلمان و روزنامه سوابیش سایتونگ، در مورد موضوعات مختلف گفتگو نمود و ضمن تشكری ازمساعدت و كمك های آلمان به افغانستان گفت:  افغانستان نمیتوانست بدون كمك و همكاری جامعه جهانی و بخصوص جمهوری فدرال آلمان به جایی برسد كه امروز در آنجا قرار دارد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی رئیس جمهور پیشین به آژانس باختر،حامد كرزی همچنان دراین مصاحبه گفت: تروریزم هنوز هم یك تهدید بسیار بزرگ برای افغانستان است. مردم ما هنوز هم در نا امنی بسر میبرند و امنیت فردی ندارند ولی افغانستان امروز به مراتب بهتر از آن چه است كه در گذشته بود.
حامد كرزی در جواب سوالی در مورد داعش گفت: داعش یك پدیده ای بیرونی است و در افغانستان جای ندارد. وی افزود یك بار دیگر بر طالبان افغان، آنانیكه آله دست بیرونی ها نیستند صدا میكنم كه با حكومت افغانستان وارد مذاكره شوند.
حامد كرزی در ادامه ضمن یاد آوری از اهمیت دوستی كشور و مردم آلمان با افغانستان گفت: آلمان دوست دیرینه و بهترین دوست افغانستان است و تاریخ روابط بین هر دو كشور به قرن ها میرسد.
حامد كرزی همچنان با مهم خواندن نقش چین و غرب برای ثبات در افغانستان، بر عرق ریزی و زحمت مردم افغانستان در بازسازی كشورشان تأكید كرد و گفت: تنها زحمت و كار افغانها میتواند افغانستان را به سوی ترقی و پیشرفت بیشتر سوق دهد.
حامد كرزی همچنان گفت: من یك ریس جمهور متقاعد هستم. افغانستان شاهد انتخابات و روسای جمهور جدید خواهد بود. من دیگر تاریخ هستم.
حامد كرزی همچنان در جریان سفرش به آلمان، با تعدادی از محصلان افغان در رشته اقتصاد در پوهنتون بوخوم دیدار و گفتگو نمود.
حامد كرزی خطاب به محصلان گفت: خوشحالم كه تعدادی زیادی از محصلان افغان را از ولایات مختلف افغانستان در اینجا مصروف تحصیل میبینم.
حامد كرزی برای محصلان آرزوی موفقیت كرد و گفت: شما آینده سازان كشور هستید و افغانستان به دستان و زحمات شما به ترقی و رفاه میرسد.
به اساس یک خبر دیگر، حامد كرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان چهار شنبه  از پارلمان ایالتی نارت راین ویستفالن دیدار و در مجلس عمومی این پارلمان سخنرانی نمود.
حامد كرزی در این سخنرانی از نقش آلمان در راستای آوردن صلح و ثبات در افغانستان قدردانی نمود و به مسائل مختلف افغانستان، منطقه و جهان پرداخت.
حامد كرزی همچنان از اعضای پارلمان خواست تا تجار و سرمایه گذاران آلمان را به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق كنند و از فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف در افغانستان مستفید شوند.
وی همچنان گفت: مردم افغانستان در رابطه به آلمان دیدگاه خیلی ها مثبت دارند و تولیدات آلمانی در افغانستان از شهرت خاصی برخورداراست و مردم افغانستان ترجیح میدهند تا روابط تجارتی وسیعی با آلمان داشته باشند.
در اخیر حامد كرزی و آقای ارمین لشیت ریس پارلمان ایالتی و معاون حزب بر سر اقتدار CDU در كنفرانس مشترك مطبوعاتی اشتراك نمودند.
برموجب یک خبر دیگر، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان دیروز  با معاون پارلمان آلمان، خانم اولا شمیت، شخصیت های مهم از نهاد های تحقیقی، وکلای پارلمان و کارمندان عالی رتبه وزارت خانه های مختلف جمهوری فدرال آلمان در یک مباحثه شرکت کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی رئیس جمهور پیشین به آژانس باختر،
این برنامه به دعوت بنیاد کوربر در برلین برگزار شد که در آن روی قضایای افغانستان و منطقه وسیعأ صحبت گردید.
همچنان رییس جمهور پیشین افغانستان با روزنامه فرانکفورتر الگماینه در باره اوضاع سیاسی در افغانستان و منطقه مصاحبه كرد. ختم /
سید حبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا