آموزش

وزیر تحصیلات عالی در کنفرانس بین المللی زیر نام حملات انتحاری وعوامل روانی آن سخنرانی کرد

کابل/ باختر 27 حمل
وزیر تحصیلات عالی در کنفرانس بین المللی تحت عنوان "حملات انتحاری و عوامل روانی آن " شرکت نموده ضمن اشاره به عوامل روانی پدیده انتحار، خواهان تشریک مساعی جامعه جهانی در ریشه کن سازی این پدیده شد.
به گزارش آژآنس باختر، داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی که به دعوت علی محمد الحسین الادیب وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی کشور عراق در کنفرانس یاد شده ، که در آن کشور برگزار گردید ،شرکت نموده در سخنرانی در این کنفرانس عوامل عمده وادار سازی افراد بخصوص جوانان را به حمله های انتحاری و قتل افراد ملکی عدم سواد کافی، عدم آگاهی از اصلیت دین و مذهب، فقر و تشویق آنان در سنین خورد توسط عده ای از تروریستان و حامیان استخباراتی آنان خواند.
وی از اشتراک کننده گان کنفرانس خواست تا با جدیت و تشریک مساعی  به خاطر ریشه کن سازی مراکز آموزش تروریستان و فشار آوردن بالای حامیان استخباراتی آنان تلاش نمایند.
داکتر عبید ،کشور های افغانستان و عراق را قربانیان پدیده انتحار و سایر حملات تروریستی خوانده و در رابطه به  تلاش های  کشورش در جهت دفع و طرد پلان های شوم تروریستان روشنی انداخته، رشد و تقویت تعلیم و تحصیل را یکی از این تلاش ها خواند.
وزیر تحصیلات عالی همچنان، در حاشیه این کنفرانس با وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق دیدن نموده و روی همکاری های علمی و اکادمیک میان دو کشور بحث نمودند.
در ملاقات همچنان تفاهم صورت گرفت تا استادان و محصلان هر دو کشور به کشور های یکدیگر سفر نموده، در عرصه علمی واکادمیک  تحصیل و تبادل تجارب نمایند.
طبق یک خبر دیگر :
وزیر تحصیلات عالی امروز در جلسه که با روسای پوهنتون های مرکزو ولایات به صورت مستقیم و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار گردید، گزارش های پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی دولتی را در رابطه به مسایل کانکور سال جاری استماع نموده .
وی در رابطه به ایجاد سهولت ها در روند ثبت نام محصلان جدید و تبدیلی ها برای قشر اناث هدایات لازم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا