صحت

کشور چین يكصد عراده امبولانس را به وزارت صحت عامه مساعدت نمود

کابل باختر 30 سنبله
کشور جمهوری مردم چین يكصد  عراده  امبولانس  را با تمام وسایل و تجهیزات مورد ضرورت آن به وزارت صحت عامه مساعدت نمود.
به گزارشآژانس باختر، دوکتور ثریا دلیل وزیر صحت عامه امروز طی نشست مشترک خبری با سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل، ضمن ابراز خورسندی از این مساعدت بلاعوض کشور چین را یک گام بزرگ در بهبود خدمات امبولانس درکشورعنوان نمود.
کشور چین مسئولیت نگهداشت و ترمیمات این امبولانس ها را به عهده گرفت و یک تیم تخنیکی آن  كشور نيز به اين منظوربه افغانستان آمده است، انجنیران و کارمندان تخنیکی افغان را در زمینه ترمیم و نگهداشت این امبولانسها آموزش میدهد.
همچنان  کشور چین تعدادی از انجینران و کارمندان تخنیکی افغان را بخاطر آموزش مسایل ترمیمات این گونه وسایط به کشور چین دعوت می نماید.
وزير صحت عامه با اشاره بر اهمیت موجودیت این امبولانس ها در مراکز صحی کشور، گفت  وزارت صحت عامه در نظر دارد که این امبولانس ها را بصورت عادلانه به تمام ولایات کشور و شفاخانه های مرکز توزیع نماید.
وزیر صحت عامه، مساعدت این امبولانس ها را در  بهبود ارایه خدمات امبولانس، نهایت موثر و ارزنده تلقی کرده گفت که این امبولانس ها نقش عمده ای در انتقال مریضان و مجروحان حوادث به اسرع وقت به مراکز صحی، ایفا می نماید.
همچنان در این نشست شیو فی هونگ سفير چين مقيم كابل بر مساعدت هاي بيشترآن كشور با مردم افغانستان تاكيد كرده گفت، ارزش مجموعی اين مساعدت 4 میلیون دالرامریکایی بود كه، بیانگر تعهدات قوی دولت و مردم چین با افغانستان میباشد .
چین یکی از کشور های مهم و همکار در سکتور صحت افغانستان میباشد که پیش ازاین،  ساختمان شفاخانه جمهوریت را در شهر کابل اعمار نموده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا