اقتصاد

از کمک صد ملیون دالری امریکا بخاطر زرع گندم و باغداری استفاده می شود

کابل باختر/ 6/ اسد
سخنگوی وزارت زراعت آبیاری مالداری امروز در یک نشست مشترک خبری گفت از کمک صد ملیون دالری امریکا بخاطر تحقیق درعرصه زرع گندم و باغداری استفاده می شود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، لطف الله راشد سخنگوی وزارت زراعت و آبیاری در یک نشست مشترک خبری با اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا وانکشاف دهات که پیرامون موضوع معلومات می داد گفت تحقیق درعرصه زرع گندم و باغداری فرصت های افزایش محصولات را درپی خواهد داشت .
به گفته وی این تحقیقات درپنج سال در ساحات علمی و پوهنتون ها صورت می گیرد.
او از بهره برداری ششصدو هشتاد ذخیره گاه سرد خانه در ولایات کابل و پروان درسال گذشته خبرداد.
به همین ترتیب اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا وانکشاف دهات گفت که قرارداد بازسازی تنگی تاشقرغان به ارزش یکصدو هفتاد و یک ملیون افغانی که توسط کمیته تدارکات منظور گردیده است کارآن دراخیر ماه اسد آغاز میشود.
او گفت این پروژه شامل قیرریزی و ساختمان دیوار های استنادی در اطراف تنگی میباشد.
سخنگوی وزارت احیأ وانکشاف دهات گفت: کار ساخت وساز کانال توغچی ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار که به ارزش نود وشش ملیون افغانی میباشد تکمیل و به بهره برداری سپرده شد که این کانال میتواند پنج هزار و چهار صد جریب زمین را آبیاری کند.
او یادآور شد وزارت انکشاف دهات برنامه کار یابی را درولایت بامیان به راه انداخته که هزینه آن به ارزش یک صد و چهل ملیون افغانی میباشد که ازطریق این برنامه درولسوالی های پنجاب و ورث ولایت بامیان برای چهارده هزار بامیانی زمینه کاریابی مساعد میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا